Voor welke uitdagingen staat een online versplatform?

WOE 16:15 - 16:45

Lezingenzaal 3

We kennen allemaal het fenomeen ‘platformeconomie’. Maar voor welke uitdagingen staat een versplatform, waarbij snelheid, duurzaamheid en bederf hot topics zijn? Want uitdagingen zijn er als je honderden Europese foodconcepten wilt ontsluiten en hun versproducten leverbaar wilt maken. En dat in een cyclus van ‘voor 18.00 uur besteld, de volgende dag op je zaak’. Rian gaat in op de ontwikkeling van de website en op het gebruik van de opgebouwde data. Ook vertelt hij over de complexiteit van koel- en vriestransport van de producent tot aan de fijnmazige aflevering bij de foodprofessional. Wat betekent dit voor het versplatform?

  • Thema
    Platform economy

    Platformisering is de verschuiving van aanbod gestuurd verkopen naar vraag gestuurd verkopen; Online spaces die zoveel mogelijk proberen te voorzien in de klantbehoeften. Dit zijn platformen die zich bezighouden met het matchen van behoeften van hun klant. Daarnaast zijn er platformen die zelf ook als verkoper actief zijn. Binnen de platformeconomie draait het niet om het aanbod, maar puur om de vraag.