Webwinkel Vakdagen 2020-02-14
‘Data en algoritmes gaan in de toekomst alleen maar belangrijker worden’

De merknaam Wehkamp behoeft eigenlijk geen uitleg meer. Als webwinkel zijn zij al jaren een van de grote spelers op de Nederlandse markt. Maar een gevestigde naam betekent natuurlijk niet dat er geen ruimte is voor innovatie en verbetering. Development Manager Sebastiaan Bekker legt op donderdag 30 januari uit hoe het bedrijf middels Machine learning haar gehele customer journey stroomlijnt.

Wehkamp lezing Webwinkel Vakdagen
Webwinkel Vakdagen 2020-02-14
Linda Foundation: armoede kan iedereen overkomen

Armoede is voor de meeste mensen in ons land -gelukkig- een abstract begrip. Echter voor een groot aantal gezinnen is het de dagelijkse realiteit, met alle nare gevolgen van dien. De Linda Foundation heeft als doel om armoede in Nederland terug te dringen. Directeur Jocelyn Nassenstein-Brouwer ging op woensdag 29 in dialoog over het bestrijden van armoede en hoe de Nederlandse retailbranche hierbij kan helpen.

LINDA.foundation Webwinkel Vakdagen lezing
Webwinkel Vakdagen 2020-02-14
Een jonge, hippe fietsenfabrikant zónder webshop

Terwijl er een enorme verscheidenheid aan sprekers op de Webwinkel Vakdagen staat, hebben deze meestal wel één ding gemeen: Bijna alle bedrijven hebben daadwerkelijk een webshop. Wat dat betreft is fietsenfabrikant Cortina een vreemde eend in de bijt. Katinka Wijnalda, Product Owner Customer Journey bij Cortina vertelde op de donderdag hoe het bedrijf ook zonder online verkooppunt aanstuurt op maximale conversie.

Cortina lezing Webwinkel Vakdagen
Webwinkel Vakdagen 2020-02-14
‘Verkopers profiteren van meer inzicht, maar moeten vooral nog meer hun verhaal vertellen’

Terugblik op de keynote sessies tijdens de Webwinkel Vakdagen 2020 – De eigen verhuizing van Marktplaats CEO Annemarie Buitelaar leidde niet alleen naar een nieuw huis. Het in- en uitpakken van de verhuisdozen leidde ook tot een nieuw idee voor het handelsplatform. “We willen meer balans brengen in aan- en verkoop én verkopers aanzetten om nog meer hun verhaal te vertellen.”

Annemarie Buitelaar Marktplaats.nl Keynote Webwinkel Vakdagen
Webwinkel Vakdagen 2020-02-14
‘We geven het platform voorrang en dat vereist een aantal aanpassingen en extra inzicht voor partners’

Terugblik op de keynote sessies tijdens de Webwinkel Vakdagen 2020 – ‘Samen het retaillandschap veranderen om het dagelijks leven van consumenten makkelijker te maken’. Dat is waar Huub Vermeulen de focus op legt. Bij dat ‘samen’ benoemt de CEO ook nadrukkelijk de verkopende partners op het bol.com platform. Die kunnen vanaf nu ook gebruik maken van next-day-delivery.

bol.com Keynote Webwinkel Vakdagen