Hoe Logistiekconcurrent tot 70% van hun klantcontact automatiseerde met een AI-chatbot.

WOE 15:30 - 16:00

Dit is een presentatie van 2022

WATERMELON BV

Dat de wereld van klantenservice best een uitdaging kan zijn, hoef je ons niet te vertellen. Meer dan 50% van de consumenten zegt dat ze een persoonlijke benadering belangrijk vinden - ook al is deze online. 57% van de respondenten verwacht binnen een uur reactie te krijgen van een klantenservice - ook in de avonden en weekenden. En 96% van de consumenten geeft aan dat een klantenservice bepalend is voor de loyaliteit van een merk.

Dit betekent dat iedere speler op de e-commerce markt bezig is met één ding: positief opvallen. In een online wereld waar een consument duizenden opties kan vinden voor datgene wat hij of zij zoekt, is het van belang dat jij je onderscheidt van de concurrentie.

Logistiekconcurrent is zich hier goed van bewust, en wilde samen met Watermelon deze uitdaging aangaan. Om positief op te vallen in een drukke e-commercewereld, besloten zij daarom hun klantenservice eens onder de loep te nemen.

De klantenservice-uitdaging van Logistiekconcurrent
Een goede service staat hoog in het vaandel bij Logistiekconcurrent. Het verhogen van klanttevredenheid is iets waar we elke dag mee bezig zijn. We zijn gaan kijken welke pijnpunten we weg konden werken om de tevredenheid hoog te houden. Er kwamen twee duidelijke actiepunten naar voren. Enerzijds werden veelal dezelfde vragen gesteld, die vaak een toch wel tijdrovende copy, paste, send behoeven. Anderzijds zagen we dat er buiten kantoortijden vragen gesteld werden die onbeantwoord bleven tot de volgende ochtend, vertelt Hugo, Algemeen Directeur van Logistiekconcurrent.

Een webshop in deze 24/7 economie vraagt om een service die ook dag en nacht bereikbaar is. Een team neerzetten om deze uren te vullen brengt de nodige organisatieveranderingen en kosten met zich mee. Een chatbot van Watermelon bleek de perfecte oplossing te zijn.

Het resultaat
Logistiekconcurrent merkte dat veel klanten ook na 18:00 uur contact zoeken. Dankzij Chatbot Loggi wordt 25% van de klantvragen die buiten werktijd gesteld worden, automatisch beantwoord. Loggi handelt ongeveer 650 gesprekken per maand af, en bij 70% van deze gesprekken hoeft geen enkele medewerker de chatbot te helpen. Dat scheelt al snel 37 werkuren per maand.

Het geheim achter Chatbot Loggi
Chatbot Loggi heeft de klantenservice van Logistiekconcurrent naar een hoger niveau getild. Dit neemt een significant hogere klanttevredenheid met zich mee. Tijdens deze presentatie vertellen Alexander (CEO Watermelon) en Hugo (Algemeen Directeur Logistiekconcurrent) je meer over het geheim achter Chatbot Loggi. Je komt meer te weten over het ontstaan van de chatbot, de implementatie en de toegevoegde waarde van de chatbot voor Logistiekconcurrent.

Een chatbot voor jouw bedrijf?
Tijdens deze presentatie krijg je meer informatie over de voordelen van een chatbot voor jouw bedrijf. Hugo en Alexander nemen je mee in het bouw- en implementatieproces van de chatbot, zodat jij precies weet wat je te wachten staat als jij jouw klantenservice wilt automatiseren. Ben jij klaar om jouw klantenservice een boost te geven?!

Wil jij deze en meer inspirerende lezingen volgen? Schrijf je gratis in voor de Webwinkel Vakdagen op 29 & 30 juni 2022 in Jaarbeurs Utrecht.

 

Thema('s):

B2B E-commerce