Transformatie van de B2B Sales Experience

DON 13:15 - 13:45

Lezingenzaal 9

Vaimo

De eerste website van Lecot werd in huis gebouwd en deed enkel dienst voor de bestellingen. Om competitief te blijven in een snel veranderende verkoopomgeving, nam Lecot de stap naar een digitale transformatie om de B2B customer experience te optimaliseren en de online verkoop te boosten. 

In samenwerking met Vaimo bouwden ze de website-omgeving op het e-commerceplatform Magento. Het B2B-bedrijf slaagde erin zijn online aanwezigheid met succes te transformeren. 

Lecot optimaliseerde de visibiliteit van ruim 2 miljoen SKU's in een PIM-systeem dat de productinformatie verrijkt. Daarnaast werden andere functies zoals gebruikersstructuren, een verzendkalender, een zoekintegratie en een snelle bestellinglijst toegepast. Dat biedt de B2B-klanten een revolutionair model op het vlak van verkoop, accountmanagement en aankoop. Zo boekte het bouwbedrijf een enorme vooruitgang in verkoop en volgde de groei van het bedrijf in stijgende lijn.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door Vaimo.

  • Thema
    B2B E-commerce

    De relatie tussen de B2B verkoper en zijn klant is gebaseerd op veelvuldig en intensief contact tussen beide partijen. B2B klanten zijn bedrijven die beslissingen maken op rationele gronden. Daarom is het van belang dat de transacties efficiënt en frictieloos verlopen.