Van onderbuikgevoel naar strategisch e-mailplan: zo word je succesvol binnen twee jaar!

WOE 11:15 - 11:45

Lezingenzaal 8

Copernica Marketing Software

Online marketing is essentieel voor Kees Smit Tuinmeubelen. Niet alleen om traffic naar de webshop te genereren, maar het leidt ook tot aankopen in de Experience Stores in Amersfoort en Almelo. E-mailmarketing wordt al jaren ingezet bij Kees Smit Tuinmeubelen, maar was in de begin jaren een ondergeschoven kindje. Doordat e-mails op onderbuikgevoel werden ingezet, scoorden ze beneden verwachting. In 2017 blies Kees Smit Tuinmeubelen het stof van dit marketingkanaal en ontwikkelde, samen met partner Adwise, een strategisch plan voor de komende twee jaar. Hieruit volgde een gerichte aanpak voor het versturen van nieuwsbrieven en zijn diverse relevante en intelligente e-mailcampagnes opgezet. Denk hierbij aan een uitgebreide welkomstcampagne tot aan relevante mails getriggerd op koopgedrag, klikgedrag en leadscoring. En het resultaat mag er zijn! De database is met ruim 260% gegroeid en de omzet uit e-mail zelfs met meer dan 400%! Hierdoor is het kanaal e-mail een onmisbare schakel geworden in de complete marketingmix van Kees Smit Tuinmeubelen.

Marlies Kamphuis van Kees Smit Tuinmeubelen en Jasmijn Hemersma van Adwise delen het succesverhaal tijdens de Webwinkel Vakdagen.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door Copernica Marketing Software.