Mepal: Het internationaal & multichannel uitbouwen van de verkoop met een sterke brand focus.

DON 15:30 - 16:00

Lezingenzaal 6

Mepal heeft in de afgelopen jaren een grote transitie doorgemaakt. Bij meer dan 70 jaar oude bedrijf is een aantal jaar de strategische keuze gemaakt om veel sterker in te gaan zetten op het merk om zo minder uitwisselbaar te worden. Dit heeft geleid tot een complete re-brandig die een aantal jaar geleden geïmplementeerd is.

Daarbij zijn gelijktijdig de pijlen gericht op verder groei van de organisatie via de Duitse markt en online via haar eigen webshop en online retail. Vanuit een sterk merkgedreven consumentenmerk multichannel bouwen aan een markt in een nieuw land geeft behoorlijk wat uitdagingen.

Door sterker in het zetten op online heeft Mepal haar platform vernieuwd, het team sterk uitgebouwd, gestart met verkopen via platformen, openen van A+ locaties is de online omzet ruim verdrievoudigd. Plannen vooruit zijn er genoeg, waarbij op dit moment de eerste ervaringen met dropshipment worden opgedaan en product personalisatie wordt geïntegreerd. Daarbij is in de afgelopen jaren ook de offline retail omzet verder gegroeid. Hoe laat je de verschillende verkoopteams met verschillende doelen goed naast elkaar functioneren?

Rob zal je in deze presentatie meenemen in de ervaringen die Mepal de afgelopen jaar heeft opgedaan, maar ook hoe de organisatie kijkt naar de jaren die komen.