Hoe adidas attributie toepast binnen affiliate marketing

DON 16:15 - 16:45

Dit is een presentatie van 2018

Binnen affiliate marketing wordt attributie steeds belangrijker. In deze lezing vertellen Mathies en Jelle hoe adidas met behulp van big data analyse een model heeft ontwikkeld dat per affiliate een suggestie voor de juiste commissie geeft, waarbij wordt gekeken naar de rol van deze affiliate in de gehele customer journey.

Hierbij wordt ingegaan op hoe deze nieuwe benadering is verwerkt in de strategie, wat dit voor de dagelijkse werkzaamheden van de affiliate marketeers betekent en hoe adidas bepaalt of de nieuwe benadering ook daadwerkelijk leidt tot meer sales.

  • Thema
    Conversion Optimisation

    Veel bezoekers naar een online platform trekken is goed, maar het is misschien nog wel belangrijker om succesvol te zijn op het aspect conversie. Online winkels lopen op het gebied van conversie nog achter op de traditionele winkels. Er is dus nog winst te behalen, maar uiteraard gelden er wel een paar spelregels. Dat is waar de themasessie Conversion Optimisation tijdens de Webwinkel Vakdagen om draait. Wilt u weten op welke vlakken uw business kan verbeteren, zoekt u inspiratie voor toekomstige ontwikkelingen, neem dan deel aan de themasessie.