De objectieve besluitvorming bij voetbaltransfers

WOE 14:00 - 14:30

Lezingenzaal 4

Remiqz is er voor alle besluitvormers van voetbalclubs wereldwijd. Die hedendaags hun afwegingen baseren op intuitie, onderbuikgevoel en invloed van derden. Wij bieden hen objectieve marktkennis, gebaseerd op big-data afkomstig van Gracenote, clubs en nationale bonden. Deze marktkennis bestaat uit de kwaliteit van teams en spelers, maar ook de transferwaarden en salarissen die daarbij horen. We doen dit door alle clubs zelfstandig inzicht te geven in de kwaliteit van hun selectie, en welke mogelijke transfers de winkansen verhogen voor komend seizoen, en die daarna. In tegenstelling tot de huidige manier van onderhandelingen, waarbij de sleutelpersonen allen een eigen belang hebben en daarom niet altijd de beste keuzes worden gemaakt. Toch blijft deze emotie van belang om te bepalen of een speler past bij de clubs. Daarom geloven wij dat wanneer je de kennis en ervaringen van scouts, trainers en technisch directeuren combineert met onze objectieve waardering het leidt tot betere resultaten. 

  • Thema
    Big Data

    Een onderneming of organisatie die weet hoe ze om moet gaan met big data, maakt ook de weg vrij naar succes. Een strategie bij het starten met big data is wel een noodzaak. Elke onderneming wil profiteren van gegevens die al beschikbaar zijn maar nog verstopt zitten in een systeem. Hetzelfde geldt voor data die consumenten achterlaten. Maar waarop moet je als organisatie nu letten als je aan de slag gaat met data? Het is een van de vragen die passeren tijdens de themasessie big data.