De objectieve besluitvorming bij voetbaltransfers

WOE 14:00 - 14:30

Dit is een presentatie van 2018

Remiqz is er voor alle besluitvormers van voetbalclubs wereldwijd. Die hedendaags hun afwegingen baseren op intuitie, onderbuikgevoel en invloed van derden. Wij bieden hen objectieve marktkennis, gebaseerd op big-data afkomstig van Gracenote, clubs en nationale bonden. Deze marktkennis bestaat uit de kwaliteit van teams en spelers, maar ook de transferwaarden en salarissen die daarbij horen. We doen dit door alle clubs zelfstandig inzicht te geven in de kwaliteit van hun selectie, en welke mogelijke transfers de winkansen verhogen voor komend seizoen, en die daarna. In tegenstelling tot de huidige manier van onderhandelingen, waarbij de sleutelpersonen allen een eigen belang hebben en daarom niet altijd de beste keuzes worden gemaakt. Toch blijft deze emotie van belang om te bepalen of een speler past bij de clubs. Daarom geloven wij dat wanneer je de kennis en ervaringen van scouts, trainers en technisch directeuren combineert met onze objectieve waardering het leidt tot betere resultaten. 

  • Thema
    Data

    Data en Kunstmatige Intelligentie (AI) zijn onmisbaar voor organisaties die vooruit willen. Data verzamelen en op een slimme manier gebruiken is één, de overstap maken naar kunstmatige intelligentie is een flinke stap twee. Binnen het Thema Data neemt AI een bijzondere plaats in. Het is voor veel bedrijven de horizon waar ze naar toe werken of willen gaan werken.