B2B en B2C versmelten. Hoe maak je de transitie naar B2B2C?

WED 16:15 - 16:45

This is a 2018 presentation

ShoppingTomorrow

Het onderzoek

De grenzen tussen Business-to-Business (B2B) en Business-to-Consumer (B2C) vervagen. B2C bedrijven betreden de zakelijke markt en andersom. Hierbij botsen de verschillende kanalen nog weleens met elkaar. Voor B2B-bedrijven is optimalisatie van hun digitale services de sleutel tot new business. B2C bedrijven krijgen daarentegen te maken met complexe processen en hoge eisen die in de B2B wereld heel normaal zijn. Beide kanalen hebben één ding gemeen: het gaat over mensen die zakendoen met mensen, human-to-human dus. De digitale klantbeleving moet hoe dan ook optimaal zijn.

Het resultaat

Onze expertgroep ‘B2B2C Business to Human’ bestaat uit B2B-experts van onder andere BCC, Makro, Fonq, HP Nederland, Jacobs Douwe Egberts, Technische Unie, Greetz, GAMMA en Fetim. Samen behandelen we actuele vraagstukken en delen we onze ervaring over de transitie van B2B naar B2B2C. Wat zijn de best practices en waar leg je de accenten? En natuurlijk, wat zijn de valkuilen in de human-to-human markt? De belangrijkste bevindingen van de expertgroep lees je in een bluepaper en presenteren we tijdens de Webwinkel Vakdagen op 24 en 25 januari 2018.

Deze lezing wordt verzorgd door ShoppingTomorrow expertgroep B2B2C Business to Human.

De presentaties van ShoppingTomorrow worden op deze website gedeeld.