Hoe data waarde toevoegt in de e-commerce customer journey

THU 11:15 - 11:45

Lecture hall 6

Postnl

Voor T-Mobile keek PostNL Data Solutions hoe ze op basis van logistieke data (o.a. adres- en bedrijfschecks) meer waarde konden toevoegen aan de customer journey van T-Mobile.

Uitgangspunt voor T-Mobile was het online bestelproces voor de zakelijke klant zo gemakkelijk en gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Real time toegang tot accurate, gedetailleerde bedrijfsinformatie is essentieel voor een gestroomlijnd online bestelproces. 

Of dat heeft gewerkt? Sinds de implementatie van de data oplossingen van PostNL Data Solutions is het aantal foutieve orders bij T-Mobile gehalveerd, wat direct heeft geleid tot hogere conversie en omzet. Daarna zijn fysieke handelingen aan de deur van de consument uit het proces weggesneden. Dit heeft, naast kostenbesparing, ook geleid tot een vermindering van het aantal frauduleuze bestellingen.

PostNL Data Solutions ontwikkelt producten op basis van klantvragen. Om tot het juiste product voor T-Mobile te komen is er intensief samengewerkt tussen beide organisaties.

In deze sessie geven we je inzicht in de puzzel die we samen hebben opgelost. We vertellen je welke data-elementen en oplossingen PostNL Data Solutions heeft ingezet om tot het gewenste data-product voor T-Mobile te komen.  We laten we zien wat het concreet heeft opgeleverd én wat we hebben geleerd.

Daarbij krijg je een preview welke slimme product-innovaties er binnenkort nog meer te verwachten zijn voor de E-commerce markt.  

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door PostNL.