5 kenmerken van succesvolle direct-to-consumer (D2C) organisaties

THU 11:15 - 11:45

Lecture hall 10

Thuiswinkel.org

“Direct gaan", B2BC en D2C (direct-to-consumer), het zijn veel gehoorde termen de afgelopen jaren.

Veel van origine pure B2B bedrijven (veelal productmerken) slaan de retailer over en leggen zich toe op rechtstreekse verkoop aan consumenten. Maar wat maakt deze bedrijven nou succesvol?

De ShoppingTomorrow-groep "Brands Direct" bekeek alle aspecten van het "direct gaan". Waarom zou je als merk een D2C strategie willen hebben? Wat betekent dit voor je kanaalstrategie, wat is de impact op zaken als propositie, marketing, prijsbeleid en hoe voorkom je kanaalconflicten?

Axel en Wim delen de belangrijkste bevindingen en delen 5 kenmerken waaraan succesvolle D2C organisaties voldoen.

Deze lezing is onderdeel van het ShoppingTomorrow programma.

  • Theme
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.