5 kenmerken van succesvolle direct-to-consumer (D2C) organisaties

11:15 - 11:45

This is a 2020 presentation

Thuiswinkel.org

“Direct gaan", B2BC en D2C (direct-to-consumer), het zijn veel gehoorde termen de afgelopen jaren.

Veel van origine pure B2B bedrijven (veelal productmerken) slaan de retailer over en leggen zich toe op rechtstreekse verkoop aan consumenten. Maar wat maakt deze bedrijven nou succesvol?

De ShoppingTomorrow-groep "Brands Direct" bekeek alle aspecten van het "direct gaan". Waarom zou je als merk een D2C strategie willen hebben? Wat betekent dit voor je kanaalstrategie, wat is de impact op zaken als propositie, marketing, prijsbeleid en hoe voorkom je kanaalconflicten?

Axel en Wim delen de belangrijkste bevindingen en delen 5 kenmerken waaraan succesvolle D2C organisaties voldoen.

Deze lezing is onderdeel van het ShoppingTomorrow programma.

De presentaties van ShoppingTomorrow worden op deze website gedeeld.

Theme(s):

Groeien