Geplaatst door: bol.com

‘Zo willen we onze partners helpen om nieuwe kansen te grijpen en door te groeien’

Logistiek wordt meer en meer een marketingtool, want goede logistiek leidt tot een hogere klanttevredenheid en een hogere conversie. Tegelijkertijd verwachten klanten steeds meer. Meer hierover hoor je op 30 juni in de bol.com lezing ‘Logistiek als marketingtool’, door bol.com’er Marloes Nijland. In aanloop naar de Webwinkel Vakdagen spreken we alvast met Directeur Logistiek Vincent Weijers. Hij vertelt welke stappen er bij bol.com zijn gezet én gezet zullen worden om ondernemers als jij te helpen groeien. Want doorgroeien, dat doen we samen.

Logistiek via bol.com: meer tijd om te ondernemen
‘Er komt veel kijken bij logistiek. We snappen dus dat veel van onze partners zorgen hebben over dit aspect binnen e-commerce. Daarom is er Logistiek via bol.com. Met deze dienst ontzorgen we onze partners tijdens elke stap in het proces. Als je kiest voor Logistiek via bol.com, ligt je voorraad als partner bij ons. Dan draai je mee in onze leverbelofte – vaak de volgende dag al geleverd. Je geniet mee van onze schaal. Want dankzij die schaal hebben we onze operaties goed kunnen uitbouwen. En die voordelen stellen we graag ter beschikking van onze partners.’

‘We nemen ook de klantvragen voor onze rekening. Een verkeerd geleverd of niet aangekomen pakketje kost je tijd en energie. Als je toch met je klanten wil bezig zijn, zijn er veel betere manieren om dat te doen (lacht). Laat de afhandeling maar aan ons over, zodat jij meer tijd overhoudt om écht te ondernemen.’

Verzenden via bol.com: hou de vaart erin
‘Naast je logistiek kan je als partner ook specifiek je verzendingen door bol.com laten regelen. Jij pakt in, wij zorgen voor de verzendoplossingen. We regelen alles voor je. Binnen deze dienst kan je er ook voor kiezen om te verpakken met onze dozen. Dan voorzien we jou van de bekende bol.com-dozen. Zo ben je zeker van een kwalitatieve verpakking.’

We zetten alles op alles om jou te laten groeien
‘Logistiek en Verzenden via bol.com zijn twee populaire diensten. Ze helpen groeien. We doen er alles aan om dat mogelijk te maken. Het sleutelwoord hier is schaalbaarheid. We zijn constant bezig om onze capaciteit uit te breiden. Meer vierkante meters om voorraden op te slaan. Meer medewerkers om alles gedaan te krijgen. Door onze logistieke capaciteit uit te breiden, willen we meegroeien met onze partners. En dat mogen ze ook van ons verwachten.’

Nieuwe verpakkingsmachine: beter voor iedereen
‘Naast extra personeel en meer vierkante meters, investeren we ook in technologie. Onze nieuwe multi-inpakmachines zijn daar het mooiste voorbeeld van. Deze machine is uniek in zijn soort. We hebben mono-inpakmachines voor bestellingen van een artikel. Maar de multi-inpakmachine is wereldwijd de eerste machine die meerdere artikelen van diverse formaten in een doos op maat kan inpakken. Dat laat ons toe om combinaties van artikelen te maken.’

‘De voordelen zijn groot. We gebruiken minder karton en er zit minder lucht in de pakketten. Wat maakt dat de inhoud minder schudt. En dozen op maat betekent ook dat er meer pakketjes in een vrachtwagen mee kunnen. Het is op alle fronten en voor iedereen beter. Voor onze partners, voor hun klanten, voor de bezorgdiensten en voor het milieu.

Data + inzichten = groeien
‘Naast dit alles, willen we onze partners ook slimmere en betere keuzes laten maken voor hun online winkel. Dat doen we op twee manieren. Ten eerste door alles transparant te maken met data. Onze partners kunnen zelf aan de slag met data om zo voorspellingen te maken. Zo krijg je bijvoorbeeld zicht op je goed roterende artikelen. Om zo je voorraad op punt te stellen tegen de volgende drukke periode. Ik merk nog vaak dat partners een verkeerde voorraad hebben liggen voor de kerstperiode. Ten tweede door data en inzichten te delen. Data zoals algemene trends in de markt. En denk aan verkoopprognoses. Inzichten van ons en van andere experts. Zelf hebben we die jarenlange ervaring. Die kennis willen we graag delen met onze partners. Aangevuld met inzichten van externe experts. Zo willen we onze partners helpen om nieuwe kansen te grijpen en door te groeien. Hou het Partnerplatform dus zeker in de gaten.’

'Logistiek als marketingtool'
Tijdens de Webwinkel Vakdagen vertelt bol.com’er Marloes Nijhout in de lezing ‘Logistiek als marketingtool’ over het belang van levertijd in e-commerce anno 2022. Wat zijn de trends en voorkeuren? Daar staat Marloes bij stil in deze sessie. Ze vertelt hoe je een snelle, flexibele én betrouwbare levertijd realiseert via een platform als bol.com en wat goed ingerichte logistiek je kan opleveren. Mis het niet en sluit op 30 juni om 14.00 uur aan in lezingenzaal 6!

logistiek verzenden bol.com

Reactie plaatsen