Geplaatst door: Webwinkel Vakdagen

Wat is er nieuw tijdens de 14e editie van de Webwinkel Vakdagen?

Het jaar is bijna om. Dat betekent dat de Webwinkel Vakdagen er weer aankomen. Ook op de veertiende editie is het aanbod toegenomen. Lees hier over de laatste ontwikkelingen op het gebied van exposanten, keynotes en lezingenthema’s van de komende editie – 29 en 30 januari 2020 – in de Jaarbeurs Utrecht.

Webwinkel Vakdagen noemt zich met recht dé e-commerce vakbeurs van de Benelux. Dat heeft niet alleen te maken met de omvang, maar zeker ook met de breedte van het aanbod aan exposanten. Ieder jaar dijt de beurs uit, zo ook dit jaar. Nieuwe namen komen uit alle hoeken van de e-commerce supply chain. Van bedrijven die zich puur op de distributie focussen, tot betaalbedrijven en van softwarebedrijven tot serviceproviders: alle facetten van de branche zijn vertegenwoordigd.

Last-mile service

Met een handige app de snelste en meest complete service bieden voor thuisbezorging is een must voor e-commerce bedrijven. Steeds meer leveranciers bieden daarom die service aan. Daarnaast raken techbedrijven meer en meer betrokken in dit proces. Budbee is zo’n bedrijf dat een moderne last-mile service biedt speciaal voor e-commerce bedrijven. Sinds 2016 verzorgen zij de nieuwste technologie en service op het gebied van thuisbezorging. Zij zullen op stand 224 hun diensten exposeren tijdens de Webwinkel Vakdagen.

Slimme betaalservices

Online betalingen moeten steeds vlotter en makkelijker verlopen. Daarnaast moeten retourneringen snel en frictieloos afgehandeld worden. E-commerce bedrijven doen er alles aan om dit zo goed mogelijk te laten verlopen door samen te werken met payment bedrijven. Mollie is hier een van. Dit bedrijf kent haar oorsprong in het aanbieden van slimme betaalproducten die makkelijker, goedkoper en flexibeler waren dan de toenmalige oplossingen. Inmiddels bouwt Mollie nog steeds innovatieve producten. Op stand 26 kan je precies zien welke producten dat zijn.

B2B Marketplace

De platform economie groeit hard, ook op het B2B vlak. Orderchamp is daar een goed voorbeeld van. Zij bieden de kleinere bedrijven een platform aan waar normaal gesproken enkel de grote spelers van kunnen profiteren. Met machine learning en data-driven werkmethodes kan Orderchamp een waardevolle toevoeging zijn voor zowel merken als retailers. Hoe zij te werk gaan en welke services zij aanbieden, vind je op stand 328.

Nieuwe Platinum Sponsor

Een andere betaalprovider die we ook dit jaar mogen verwelkomen is Adyen. Zij zullen dit jaar voor het eerst als Platinum Sponsor van de Webwinkel Vakdagen aanwezig zijn. Met een stand en een Keynote van Roelant Prins zullen zij een belangrijke plek innemen tijdens de beurs.

Met klanten als Bijenkorf, Uber, Groupon, Mango, Tony Chocolonely en Booking.com kan je zeggen dat zij de groten der aarde bedienen. Tijdens de Webwinkel Vakdagen zijn zij er voor het mid-market segment. Dit biedt MKB’er de kans om het in-house gebouwde betaalplatform van Adyen te gebruiken. Adyen vind je op stand 296.

E-commerce serviceprovider

Alembo is dit jaar niet alleen exposant, maar ook gold sponsor van de Webwinkel Vakdagen. Zij bieden service aan de top-20 e-commerce bedrijven in Nederland. Die service bestaat uit verschillende componenten, zoals klantenservices via call of social, content creatie, SEO webteksten of een virtuele assistent. Zij ontzorgen hun klanten in het stuk online, waardoor bedrijven sneller kunnen groeien. Alembo kan je vinden op stand 150.

Lezingen opgedeeld in thema’s

Sinds 2016 is flink geïnvesteerd in het inhoudelijke programma van de Webwinkel Vakdagen. Dat begon bij het aanstellen van een redactie die de inhoud waarborgt. Salespraatjes van sprekers werden vervangen door sterke en concrete inhoudelijke cases uit de industrie. Dit alles om de bezoeker zoveel mogelijk te inspireren. Daar zijn ook thema’s aan toegevoegd om de bezoeker een zo helder mogelijk beeld te geven van het aanbod. Dit jaar wordt daarop verder ingegaan. 

Zo kan je dit jaar lezingen verwachten op het gebied van Cross Border, Logistics & Fullfilment, Data Driven Insight & Personalisation, Platform Economy en Payment. Voor ieder thema zijn bijpassende sprekers gevonden die elk een inspirerend verhaal vertellen.

Keynotes

Ook dit jaar is het Keynote-programma van de Webwinkel Vakdagen goed gevuld. Dit jaar verwelkomen we onder andere Annemarie Buitelaar (CEO Marktplaats.nl), Colette Cloosterman-van Eerd (CCO Jumbo) en Roelant Prins (CCO Adyen).

Elk geven ze een buitengewoon interessante lezing over uiteenlopende onderwerpen. Zo spreekt Buitelaar over de platformeconomie en over het probleem waar veel e-commerce bedrijven tegenaan lopen: opvallen. Cloosterman-van Eerd spreek over het overtreffen van klantverwachtingen, iedere dag weer. Prins geeft een lezing over hoe Adyen zo heeft kunnen groeien in de afgelopen jaren. Hij bespreekt dit aan de hand van drie groeifases.

Webwinkel Vakdagen Keynote Jaarbeurs Utrecht 2020

Reactie plaatsen