Header hoofd

Experts aan het woord in podcast:
Op weg naar 20 miljoen

Hoe zorg je ervoor dat jouw online onderneming afstevent op (blijvend) online succes? In de podcast Op weg naar 20 miljoen schuiven digital commerce experts 
en ondernemers aan die hun vakkennis over digitale groei delen.

In maar liefst 15 afleveringen lichten diverse sprekers en exposanten van de Webwinkel Vakdagen 2024 hun waardevolle inzichten en ervaringen toe. Luister je mee? 

Podcast beluisteren

#1 Duurzame groei | Evert Hemelaar, SCAYLE (WWV24)
Podcast-1-Scayle

Kleine retailers staan voor de taak om zich te onderscheiden in een zee van webshops, terwijl ze ook hun systemen schaalbaar moeten houden. Dit is precies wat Evert Hemelaar, Country Manager Benelux bij SCAYLE, met ons zal bespreken. Samen duiken we in het thema 'Duurzame groei'. 

Aflevering beluisteren

#2 Klantretentie | Bas Grund & Barend den Heijer, Sapje (WWV24)
Podcast-1-Scayle

Veel e-commercebedrijven worstelen met de vraag hoe zij hun klanten kunnen behouden na die eerste aankoop. In deze aflevering delen Bas Grund en Barend den Heijer van Sapje hun ervaringen op het gebied van klantretentie binnen een markt waarin de klant steeds bewuster kiest.

Aflevering beluisteren

#3 Productdatakwaliteit | Tomas Hesseling, Ergonode (WWV24)
Podcast-1-Scayle

Slechte productdata leidt tot retouren, verminderde conversies en hoge kosten. In deze aflevering legt Country Director Benelux bij Ergonode, Tomas Hesseling, uit hoe je de juiste evaluatiecriteria voor jouw business ontdekt en deze problemen tackelt m.b.v een PIM-systeem. 

Aflevering beluisteren

#4 Klantdata | Mark van den Berg, Spotler (WWV24)
Podcast-1-Scayle

Niks is zo vervelend als marketeer dat je een e-mail verstuurd of een personalisatie toont waarin je aangeeft "Wellicht is dit een interessant product voor jou" terwijl de klant net een bestelling van dit product heeft gedaan. Mark vertelt hoe Spotler Group een marketingsuite aan het bouwen is, die de data van alle systemen vastlegt in een centrale databron, het CDP (Customer data platform). 

Aflevering beluisteren

#5 Van 5 naar 10 miljoen | Nabil Oualkaid, Budgetisolatie (WWV24)
Podcast-1-Scayle

De overgang van operationele naar strategische taken kan voelen als een balanceeract. Nabil van Budgetisolatieshop.nl deelt hoe hij de groei managed door cruciale besluitvormingsprocessen uit handen te geven. Hij bespreekt ook de stap naar het inhuren van een manager op het juiste moment, wat als katalysator dient voor verdere expansie. 

Aflevering beluisteren

#6 Influencer Marketing | Joost Hultink, Wildridecarrier (WWV24)
Podcast-1-Scayle

Een effectieve marketingstrategie vinden is essentieel voor groei. In deze aflevering krijg je perspectieven op het gebied van online bereik en conversie, want Joost Hultink van Wildricecarrier.com neemt je mee in hoe strategische influencer samenwerkingen zijn nicheproduct omtoverde tot internationaal succes. Ontdek de voordelen van authentieke engagament rondom je product.

Aflevering beluisteren

#7 Magazijnbeheer | Casper Bakker, Picqer (WWV24)
Podcast-1-Scayle

In deze aflevering praat Casper Bakker van Picqer over een cruciaal thema voor elke e-commerce onderneming: magazijnbeheer. Hoe ga je om met de complexiteit van e-commerce en magazijnbeheer als je bedrijf groeit en hoe kun je ondanks hobbels zorgen voor een goedlopend proces op het terrein van snelle levering, klanttevredenheid en andere benchmarks binnen jouw digitale onderneming?

Aflevering beluisteren

#8 De juiste verpakking | Mark Kamerman, Topa (WWV24)
Podcast-1-Scayle

Verpakkingen moeten tegenwoordig duurzaam, kostenbesparend én klantvriendelijk zijn. Mark Kamerman van Topa Verpakking geeft je inzichten over de nieuwste verpakkingsinnovaties en trends m.b.t. verpakkingsprocessen die jouw e-commerce onderneming kosten besparen, de klantbeleving verbeteren en jouw merk verduurzamen. Tune in en pak je verpakkingsstrategie uit!

Aflevering beluisteren

#9 Free publicity en PR | Caro Niestijl, EcoStoof (WWV24)
Podcast-1-Scayle

Je merk in de kijker te spelen met een beperkt budget? Dat is mogelijk! In deze aflevering vertelt Caro Niestijl, oprichter van EcoStoof, free publicity en PR dé sleutel tot succes kunnen zijn. Een tipje van de sluier: het belang van timing en relevantie in je communicatie is belangrijker dan je denkt. Luister snel naar aflevering 9 en ontdek hoe krachtige storytelling vruchtbaar kan zijn voor jouw digitale onderneming. 

Aflevering beluisteren

#10 E-mailmarketing | Youri Meuleman, MailBlue (WWV24)
Podcast-1-Scayle

Loop jij ook tegen de uitdaging aan om van bezoekers klanten te maken en wil je jouw conversieratio's verbeteren? Duik in de wereld van geavanceerde e-mailmarketing strategieën met Youri Meuleman, medeoprichter van MailBlue. In in deze podcast krijg je inzichten waarom traditionele nieuwsbrieven niet voldoende zijn en hoe je via slimme automations en diepgaand klantinzicht je e-mailmarketing naar een hoger niveau tilt.

Aflevering beluisteren

#11 Omnichannel & Klantbeleving | Joey Buys, BBQ Experience Center (WWV24)
Podcast-1-Scayle

Deze aflevering schuift Joey Buys van BBQ Experience Center aan en deelt hij zijn visie over hoe je met een gedreven focus op klantbeleving en sterke merkidentiteit de groei van de e-commerce naar nieuwe hoogten kan stuwen. Ontdek de dynamiek van een omnichannel aanpak en waarom dit een onmisbare strategie voor iedere online ondernemer.

Aflevering beluisteren

#12 Webshop internationaliseren | Niels Arts, Clonable (WWV24)
Podcast-1-Scayle

In deze boeiende aflevering vertelt Niels Arts, de expert achter Clonable, kundig over het onderwerp internationalisatie. Wat zijn de kansen en uitdagingen op de internationale markt? Daar kom je deze aflevering snel genoeg achter. Van de juiste vertalingen naar culturele nuances tot technische implementaties. Het komt allemaal aan bod!

Aflevering beluisteren

#13 Marketplace in traditionele markt | David de Jong, VonWood (WWV24)
Podcast-1-Scayle

In deze aflevering hebben we David de Jong, CEO van VonWood, te gast om over een boeiend onderwerp te spreken: digitalisering in de traditioneel ingestelde houthandel. We staan stil bij de brug tussen technologie en handel die hij bouwt met een uniek B2B-platform. We leren over het belang van evenwicht tussen zagerijen en orders, het wegnemen van weerstand tegen technologische vernieuwing en hoe je klanten meeneemt in de transitie door de "I do, we do, you do" methode. 

Aflevering beluisteren

#14 Groei in een niche | Marco Janssen, Horren.com (WWV24)
Podcast-1-Scayle

Aan tafel met Marco Janssen, de man achter het toonaangevende familiebedrijf Horren.com. Een e-commerce onderneming dat zich waagde aan 'nichestrategie' met het product insectenwering. De onderneming belandde daardoor in een volgende groeifase, maar verwerft ook een autoritaire positie op de markt. Ontdek hoe Horren.com zich focust op slechts acht basisproducten om klanten optimale ondersteuning te bieden. Leer van de doordachte keuzes rond eigen productontwikkeling. Luister mee!

Aflevering beluisteren

#15 Seizoensgebonden product | Joost van Leeuwen, House du Champagne (WWV24)
Podcast-1-Scayle

Duik mee in de wereld van seizoensgebonden e-commerce met mede-eigenaar van Joost van Leeuwen van House Du Champagne. Deze aflevering zoomt in op champagneverkoop, een ultiem voorbeeld van seizoensgebondenheid. 
Joost bespreekt hoe het bedrijf de fluctuatie in champagneverkoop aanpakt en hoe ze zich voorbereiden op de drukke decemberperiode. Hij benadrukt o.a. het belang van directe relaties met boeren en het innovatieve idee van een abonnementsvorm.

Aflevering beluisteren