Niels Bergmans van Sendcloud vertelt over zijn positieve ervaringen op de Webwinkel Vakdagen

“Alle trends in de e-commerce markt komen hier heel snel naar boven.”

Om in een ongelofelijk snel veranderende markt te opereren, moet je op de hoogte blijven van wat er speelt – wat de trends en innovaties zijn. Daarnaast wordt het delen van kennis en jouw merknaam steeds belangrijker. Een oplossing is om dat online te doen. Toch blijven de meeste Nederlandse digital commerce bedrijven behoefte houden aan fysiek contact. Online alleen is dus niet genoeg.

Een vaak gebruik offline medium is een vakbeurs zoals de Webwinkel Vakdagen (WWV) – binnen de Benelux verreweg de grootste. Tijdens de WWV kom je iedere speler binnen de Nederlandse e-commerce sector tegen om mee te netwerken, new-business te genereren en trends te spotten.

Niels Bergmans van exposant Sendcloud aan het woord

Dat beaamt Niels Bergmans, Partner Manager bij Sendcloud. “Je komt tijdens de WWV in twee dagen heel jouw doelgroep tegen en alle agencies en bedrijven die iets te maken hebben met e-commerce. Alle trends in de e-commerce markt komen hier heel snel naar boven. Zijn ze eenmaal boven dan kun je ze meteen bespreken met iedereen die hier aanwezig is.”

SendCloud: al vijf jaar exposant

Bij SendCloud gaat het om het efficiëntie. Dit verzendplatform biedt merchants om het hele verzendproces – van check out tot return – in een platform overzichtelijk te maken en de mogelijkheid te bieden om verschillende verzenders en platforms als Magento te integreren.

Je zou kunnen zeggen dat Sendcloud de spin in het web is tussen merchant, verzender en ontvanger. De firma staat dus midden in de e-commerce industrie en is daarom een logische deelnemer aan de WWV. Bergmans: “Voor Sendcloud staan wij hier al ruim vijf jaar als standhouder. We zijn bekend geraakt met de WWV door middel van hun eigen branding, natuurlijk ook de verhalen die je hoort in de community over de waarde die er wordt toegevoegd tijdens deze dagen. Dat zijn ook de grootste redenen voor Sendcloud om hier ieder jaar weer aanwezig te zijn.”

Pure energie

Sendcloud komt met een duidelijk doel naar de WWV. Bergmans: “Dat is een hele simpele: Branding. We willen er echt voor zorgen dat wij hier aanwezig zijn, want hier komt toch heel de e-commerce wereld uit Nederland en België samen. Daar moeten wij gewoon bij zijn om onze kennis met hun te mogen delen en zichtbaar te zijn voor de doelgroep.”

Merkbekendheid en kennisdeling zijn dus belangrijke doelen voor Sendcloud. Volgens Bergmans heeft de WWV daar een grote, faciliterende, rol in. “Zij helpen ons door middel van de pure energie, de drukte, de mensen die hier naartoe komen met goede vragen – die zorgen voor een goed gesprek – allemaal met het doel om zelf ook te kunnen groeien. Doordat de WWV het voor elkaar krijgt om die elementen samen te voegen, kunnen wij onze doelen behalen.”

Waarde toevoegen

Als belangrijkste reden om WWV aan te bevelen aan potentiële exposanten, kaart Bergmans aan dat het event enorm efficiënt is, als het aankomt op het bereiken van je doelgroep. “Je komt hier in twee dagen kom je heel jouw doelgroep tegen en alle agencies en bedrijven die iets te maken hebben met e-commerce. Dat scheelt je minimaal drie dagen in de auto zitten om door Nederland heen te rijden.” Aldus Bergmans.

Daar voegt hij aan toe: “Je merkt dat de mensen (Bezoekers, red.) hier op de beurs waarde komen zoeken en zelf ook waarde toevoegen. Een ander punt waar ik zeer over te spreken ben is het stukje innovatie dat je op de vloer ziet. Alle trends in de e-commerce markt komen hier heel snel naar boven. Zijn ze eenmaal boven dan kun je ze meteen bespreken met iedereen die hier aanwezig is.”

Ben jij geïnteresseerd in hoe je waarde kan toevoegen binnen de Nederlandse e-commerce sector? Of hoe jij je binnen die sector stevig kan positioneren? Vraag dan nu een brochure aan of neem contact op met ons!

Kunnen wij je helpen?

Kunnen wij je helpen met meer informatie of een advies op maat?

Hulp nodig?

Of neem telefonisch contact op: +31 (0)40 - 280 8409