Zó sluit jouw webshop aan op je fysieke winkel

14:00 - 14:30

Dit is een presentatie van 2023

Happy Horizon - Creative Digital Agency


Online shoppen alsof je in een fysieke winkel staat. Het is de droom van e-commerce teams om klanten deze ervaring te bieden. Maar hoe zorg je ervoor dat iedere klant zijn of haar weg vindt in de webshop, zoals dit gebeurt in de fysieke winkel?

Vaak sluit de ervaring in de online shop nog niet helemaal aan bij de ervaring in de fysieke winkel. De touchpoints in de online klantreis komen niet overeen met die van de offline klantreis. De reden? Het e-commerce platform kent beperkingen en er gaat veel tijd verloren aan onderhoud in plaats van innovatie..

Met deze uitdaging worstelde het e-commerce-team van Woonwarenhuis Nijhof. Samen met Happy Horizon gingen ze terug naar de tekentafel. Met als doel: meer omzet online én in de winkel, door de ervaring van de online shop gelijk te trekken met die van de offline shop; met aandacht voor inspiratie, advies en (klanten)service. Bedenk hierbij dat er meer dan 1350 productgroepen zijn, verdeeld over meer dan 400 categorieën.

Het resultaat is een nieuwe e-commerce-strategie, die niet alleen voldoet aan de behoeften van de klant en het team van Nijhof, maar ook schaalbaar en toekomstbestendig is.

Het maakte Nijhof de juryfavoriet bij de afgelopen Computable Awards.

Waar liep het team van Nijhof onderweg tegen aan? En wat heeft het (niet) opgeleverd?
Dat hoor je tijdens de inspirerende sessie van Joery Straatsma (E-commerce manager bij Woonwarenhuis Nijhof) en Yannick Röling (E-commerce Consultant van Happy Horizon)