Zet je online marketing op z'n kop: In 8 stappen koploper in je branche

WOE 11:15 - 11:45

Dit is een presentatie van 2023

DoubleSmart

 

Uiteindelijk draait marketing om één ding: dat jouw investeringen meetbaar meer opleveren dan ze kosten. Dit kan je doen aan de hand van de bottom-up strategie. Met deze strategie zet je in 8 stappen jouw marketingstrategie op z'n kop:

Stap 1: Slimme werkmethodiek
Stap 2: Je materiaal op orde
Stap 3: Je klanten snappen
Stap 4: Je klanten extreem tevreden
Stap 5: Doelgericht adverteren
Stap 6: De vijver vergroten
Stap 7: Exponentiële groei
Stap 8: Speel het spel

Het doel van de bottom-up approach is om zo efficiënt mogelijk conversies binnen te halen. Nieuwe vraag creëren is in eerste instantie van ondergeschikt belang. Uitgangspunt van de strategie is dat je veilig en voorspelbaar kunt groeien.

Wij geloven dat huidige klanten het fundament zijn van je bedrijf, dus door bij hen te beginnen en de relatie met hen te versterken, profiteer je van een belangrijke voedingsbodem voor nieuwe klanten. Daarna kan je starten met het werven van nieuwe klanten.

Daarin geldt: Nieuwe vraag creëren is altijd duurder dan bestaande vraag afvangen. Concreet houdt dit in dat mensen in de care- en do-fase sneller converteren. Door daar aanwezig te zijn met je marketingkanalen, vang je de bestaande vraag af en besteed je het marketingbudget efficiënter.

Aan de hand van sprints met concrete stappen zijn meerdere bedrijven in staat succes af te dwingen. Dit resulteert niet alleen in een voorspelbare, meetbare groei in klanten, maar ook in een sterker businessmodel waarbij andere pijlers van de bedrijfsvoering niet uit het oog worden verloren.

Deze bewezen succesformule opent ogen voor marketingmanagers en marketingteams die op zoek zijn naar een verfrissende kijk op de customer journey. Die het gevoel hebben zaken op orde te hebben, maar een duidelijke structuur en aanpak missen om hun eCommerce webshop te schalen.

Haal net als ±100 andere klanten van DoubleSmart het maximale uit iedere geïnvesteerde marketingeuro, kom langs op 29 en 30 maart en wij stippelen het plan uit voor jou.