V&D Marketplaces - Buy & Build strategie

WOE 14:45 - 15:15

Lezingenzaal 5

Eind 2018 keerde V&D terug als online marketplace. Inmiddels biedt V&D meer dan 1 miljoen producten van enkele honderden partners aan. In 2019 nam het To Be Dressed, de grootste online fashion outlet, over. In 2021 volgde de overname van HomeDeco, de inspiratie marketplace voor de home & living markt. V&D is daarnaast als aandeelhouder betrokken bij de tech start-up DemandCluster dat marketplace software ontwikkelt. Wat is de gedachte achter deze investeringen en hoe moet uiteindelijk alles samenkomen?

Wat zijn de plannen om van V&D een van de grote e-commerce spelers van Nederland te laten worden?

  • Thema
    Platform economy

    Platformisering is de verschuiving van aanbod gestuurd verkopen naar vraag gestuurd verkopen; Online spaces die zoveel mogelijk proberen te voorzien in de klantbehoeften. Dit zijn platformen die zich bezighouden met het matchen van behoeften van hun klant. Daarnaast zijn er platformen die zelf ook als verkoper actief zijn. Binnen de platformeconomie draait het niet om het aanbod, maar puur om de vraag.