Van marktkoopman tot marktleider tot hoogvlieger

WOE 15:45 - 16:30

Dit is een presentatie van 2023

Marco Aarnink, was ooit de jongste winnaar van de prestigieuze LOEY Award voor ‘Beste Online Ondernemer’ en neemt je mee op zijn reis: van marktkoopman tot marktleider en uiteindelijk tot ‘Captain’ bij printplatform Print.com.

Van een afstudeerproject op een zolderkamer bouwt Marco Drukwerkdeal.nl in enkele jaren uit tot marktleider. Met tweehonderd mensen aan boord en een waarde van tientallen miljoenen euro’s. Hij maakt kennis met de valkuilen die komen kijken bij het leiden van een snelgroeiend bedrijf. In zijn keynote vertelt Marco hoe je een markt verovert zonder enige ervaring, want: “Ervaring is de grootste vijand in creatieve processen.”

In mei 2013 opent Drukwerkdeal.nl zijn eerste kantoor over de grenzen, in Antwerpen. Daarbij blijft het niet. Steeds grotere volumes dwingen Marco tot een keuze: serieuze expansie (en een dito financiële injectie) of samenwerken met een andere grote speler. Als multinational Cimpress (toen: Vistaprint) in beeld komt, hapt Marco toe. Het is tijd om zijn kindje de wereld in te sturen. Het betekent zowel een einde als een nieuw begin.

Na de verkoop is Marco actief als investeerder, maar het ondernemen blijft kriebelen. In 2017 investeert hij in het vastgoed van de toekomst: de domeinnaam Print.com. Samen met zijn hechte team nodigt hij 100 klanten uit en geven ze samen vorm aan een nieuw succesvol businessmodel: co-creatie bepaalt de roadmap. 

In een klantrelatie moet het – net als in een liefdesrelatie - van twee kanten komen, vindt hij. Met alle fases die daarbij horen. Ga je mee op dit passievolle avontuur?