Van 100% offline, naar 100% online - Een transformatie van een zandbedrijf

WOE 13:15 - 13:45

Lezingenzaal 3

In 2012 werd Zandcompleet opgericht. Een webshop volledig gericht op de verkoop van zand en bodemmaterialen. Als onderdeel van het traditionele familiebedrijf, Buyens Zandhandel. Wat we niet hadden verwacht gebeurde. Het online segment groeide zo hard dat het 'moederbedrijf' ondergeschikt werd. In 2015 transformeerde we daarom volledig naar 100% online.

Een logistieke uitdaging waar een 'pakketje' al snel 1500kg weegt. Met een specialisatie in paardenbodems werd de online uitdaging compleet. Hoe verkoop je tenslotte een paardenbodem van >5k tot 20k online? We leerden, maakten fouten en leerden weer bij. Ondertussen is Zandcompleet uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf met leveringen door heel NL en Belgiƫ.

Ik, Melissa Buijens, neem je als eigenaar mee in onze reis. De uitdagingen, onze visie en hoe we logistiek onze producten transporteren binnen een levertijd van maximaal 3 werkdagen (het gros zelfs binnen 1 werkdag).

Een inspirerend verhaal voor iedere MKB ondernemer die ook online verder wil groeien.

Thema('s):

Strategy & growth