Van 1 naar 10 miljoen en de groeipijnen die daarbij komen kijken

WOE 14:00 - 14:30

Lezingenzaal 10

Groeien is ontzettend gaaf. Het is je ambitie. Het is wat je nastreeft. Maar het is vooral een resultaat van de succesvolle strategie van je organisatie. Bij snelle groei komen ook de welbekende groeipijntjes kijken. Bij BBQ Experience Center merken we die iedere dag. De organisatie van de WWV vroeg mij om hier iets over te vertellen in navolging van eerdere presentaties op de WWV die vooral over onze strategie en business model gingen.

Kleine disclaimer dus, ik ben geen groei autoriteit. Ik probeer je niets te verkopen, ik breng je gewoon een eerlijk verhaal over waar wij tegenaan zijn gelopen en hoe we daarmee om zijn gegaan. Zodat jij je niet per se in dezelfde valkuil hoeft te vallen.

Welke topics in mijn verhaal terug komen?
> Strategie ontwikkeling: hoe bepaal je deze en hoe zorg je ervoor dat al je collega’s kunnen bijdragen?
> Wat komt er op je af bij een groeiend team. Hoe geef je richting en hoe bewaak je de cultuur?
> Hoe ga je om met f#ckups? En wat was onze grootste
> Hoe wij groei gefinancierd hebben, of eigenlijk, hoe we dat niet gedaan hebben.
> Technologie, welke zetten wij in en waarom?
> Huisvesting en logistiek, het vinden van de balans tussen een pand “nou daar kunnen we wel 10 jaar in vooruit” en “oei, na een half jaar eigenlijk alweer te klein”.
> Misschien in praktijk wel de meest lastige: hoe maak je jezelf los van de operatie?

Mocht je mijn presentatie van de vorige editie terug willen kijken, de titel is “Hoe we bij BBQ Experience Center 500% zijn gegroeid door een partner te worden van onze klanten”. Ik vertelde daarin over onze aanpak, strategie en visie op de toekomst van commerce.

Bij BBQ Experience Center helpen we mensen bij hun outdoor cooking adventure. De verkoop van een product zien we als middel om het doel te bereiken: namelijk het fantastische gerecht wat we samen maken. Binnen onze eigenwijze omnichannel aanpak organiseren we dan ook veel initiatieven ter invulling van die missie.

Het resultaat? In 3 jaar met een nieuw merk naar de beste tuin webwinkel van Nederland (winnaar Shopping Award 2022)!

Thema('s):

Strategy & growth