Succesvol in E-commerce binnen een traditionele B2B omgeving

WOE 12:00 - 12:30

Lezingenzaal 5

Nooteboom Textiles is een B2B stoffengroothandel uit Tilburg opgericht in 1852, welke zich richt op dames- en kindermode. Binnen Europa is Nooteboom marktleider als leverancier van stoffen aan onder andere stoffenwinkels, marktkramen, webshops, retailketens, kleine designers en grotere confectie klanten. Nooteboom levert haar stoffen wereldwijd in ongeveer 50 landen.

De stoffenbranche is een traditionele markt, waar zaken worden gedaan op basis van persoonlijke verkoop (verkopers en agenten) en orders nog veelal op papier worden geschreven. Nooteboom heeft enkele jaren geleden ervoor gekozen om haar strategie te richten op een versnelde digitale transformatie, startende met het opzetten van een E-commerce Team en een webshop.

Tijdens deze presentatie neemt Martijn van Peer (Business Development Manager) je mee in de uitdagingen, de valkuilen en de learnings welke hij heeft opgedaan binnen Nooteboom (en bij zijn eerdere werkgevers) tijdens het opzetten van dit voor Nooteboom Textiles inmiddels erg succesvolle E-commerce kanaal.