Stella’s omnichannel push to physical trial success story: see it (anywhere) and touch it, feel it, buy it.

DON 16:15 - 16:45

Lezingenzaal 3

‘Het succesverhaal van Stella lijkt er één uit een jongensboek’, schrijft het bedrijf op zijn eigen website. De jonge ondernemers Daan van Renselaar en Wilco van de Kamp zagen groeikansen op de markt van elektrische fietsen. Ze bedachten en assembleerden hun eerste e-bike, in 2011, in een schuur in de achtertuin. Met een uitgesproken visie op omnichannel en een uitgekiende marketingstrategie groeide Stella uit tot marktleider in Nederland, daarnaast werd werk gemaakt van internationale expansie.

Na een periode van sterke groei is een andere fase aangebroken voor Stella, met meer concurrentie, veranderende klantwensen en ander consumentengedrag. Head of marketing Rianne Vogelzang vertelt welke marketinginspanningen en kanaalkeuzes Stella groot hebben gemaakt maar ook welke aanpassingen het bedrijf heeft gedaan en nog gaat doen om in de toekomst succesvol te blijven.