Praktijkcase: winstgedreven campagnestrategie in Google Shopping door automatisering en schaalbaarheid voor Voltes.

DON 14:00 - 14:30

Lezingenzaal 2

Happy Horizon - your Creative Digital Agency

Voltes specialiseert zich in verkoop en onderhoud van elektrisch vervoer, zoals e-steps, e-skateboards, hoverboards en elektrische stadsfietsen. Als early adopter in een opkomende markt is het behoud van hun marktpositie belangrijk. Doorgroeien is het streven, met een minimale winstmarge van 10% op elk product. Hoe pak je dat aan?

Met deze case zitten we op het snijvlak van business- en marketingdoelstellingen voor specialist in elektrisch vervoer, Voltes. Happy Horizon combineert een efficiƫnte budgetverdeling met een oplossing voor langetermijnresultaat in Google Shopping, door slim om te gaan met automatisering en schaalbaarheid naar 7 landen.

Waar deze benadering met succes is ingezet voor Voltes, zijn de strategie en implementatie ook perfect inzetbaar bij andere (internationale) e-commerce klanten. Deze winstgedreven campagnestrategie is daarnaast niet enkel beperkt tot Google Ads, maar ook door te vertalen naar kanalen als Social Advertising. Daarmee is deze case schaalbaar op drie niveaus; internationaal, brancheoverstijgend en cross-channel. Benieuwd hoe dit voor jouw organisatie kan werken?

Tijdens deze lezing vertellen Voltes en Happy Horizon er alles over.