Plantsome: Hoe focus op klant-gemak ons liet groeien van 0 tot 250,000+ planten in 5 jaar tijd.

WOE 14:45 - 15:15

Lezingenzaal 9

"The new currency is time". Dat lijkt het credo van onze tijd te zijn. We willen alles sneller, makkelijker en leuker. Zodat we onze waardevolle tijd aan andere zaken kunnen besteden. Waar we vroeger zonder problemen naar een winkel reden of uitgebreid in de keuken stonden laten we dit nu steeds vaker thuisbezorgen. Kennis wordt niet meer bestudeert en onthouden, maar we vragen onze Google Assistent om de kennis wanneer het nodig is. En wie zoekt er nog uit welke series leuk zijn als Netflix toch de perfecte series voorstelt?

We zijn bereid geld uit te geven om tijd te kopen. Uit deze realisatie zijn al veel nieuwe concepten ontstaan binnenin bestaande sectoren, die vervolgens in een mum van tijd de sector permanent hebben doen veranderen. Denk aan de welbekende voorbeelden van Picnic, HelloFresh, Uber, maar ook Coolblue.

In 2015 kwam ik tot de conclusie dat de plantensector één van de laatste plekken is waar er nog relatief weinig aandacht aan gemak werd besteed. En dat terwijl het enthousiasme voor planten in decennia niet zo hoog is geweest. We willen graag meer verbonden zijn met de natuur, maar willen hier wel graag bij geholpen worden.

Dit is de reden dat Plantsome is opgericht: om op een makkelijke en leuke manier van planten te kunnen genieten. Tijdens deze presentatie vertel ik hoe we met deze basisingrediënten en een sterke focus op klant-gemak inmiddels meer dan 250,000 planten per jaar naar blije klanten in meerdere landen en continenten mogen sturen.