Op ondernemersreis: van LinkedIn-post naar hotelwebsite in 50 steden

WOE 14:45 - 15:15

Lezingenzaal 2

In deze presentatie deel ik mijn ondernemersreis met Time to Momo. Het begon in mei 2020 met een LinkedIn-bericht van mij over een hotelboekingsplatform. Een bericht dat door meer dan 2,5 miljoen mensen werd bekeken. De kern: waarom staatssteun aanvragen als je vorig jaar nog miljarden hebt uitgekeerd aan aandeelhouders? Niet alleen ik vond dit een schandalig gegeven, want ik werd overladen met reacties en steunbetuigingen. In 3 jaar tijd hebben we 4,3 miljoen euro opgehaald via crowdfunding, een eerlijke boekingssite ontwikkeld en ons hotelaanbod uitgebreid naar 50 steden in Europa.

Sinds kort is ons bedrijf, voorheen bekend als Moonback, gefuseerd met Time to Momo en zullen we verdergaan onder de laatstgenoemde naam. Deze samenvoeging van beide bedrijven is een strategische keuze gericht op het vergroten van onze positie op de markt voor stedentrips. Time to Momo is marktleider op het gebied van (online) reisgidsen over steden, terwijl Moonback een boekingssite heeft met een uitgebreid aanbod van hotels in dezelfde steden. Het resultaat is een platform dat jouw ideale stedentrip mogelijk maakt, van de eerste verkenning van een stad en het boeken van een hotel tot het ontdekken van de stad ter plaatse.

Thema('s):

Startup