Next Level E-commerce with Responsible Artificial Intelligence

WOE 12:00 - 12:30

Lezingenzaal 5

Thuiswinkel.org

Bedrijven realiseren zich dat consumenten steeds selectiever worden in de interacties die zij toelaten. Dit komt o.a. door de toename van internet connectiviteit en online dienstverlening, die leidt tot een steeds moeilijker hanteerbare cognitieve en mentale belasting van de gebruikers. Gecombineerd met de steeds strenger wordende data privacy eisen, wordt het belangrijk om in te zetten op een relevante en transparante klantervaring om in contact te blijven met de doelgroep.

Kunstmatige intelligentie biedt hierbij veel nieuwe mogelijkheden voor het leveren van een ultieme klantervaring en tegelijkertijd zijn bedrijven en de wetgever genoodzaakt om verantwoord hiermee om te gaan.

20 experts hebben nagedacht hoe kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence - AI) kan helpen om consumenten een relevante klantervaring te bieden, en tegelijkertijd te blijven kleuren binnen de lijntjes van de privacy wet- en regelgeving en de verwachtingen die de consument daaraan stelt.

In deze presentatie gaan we in op:

  1. Wat een relevante klantervaring is,
  2. Hoe Artificial Intelligence bijdraagt aan die relevante klantervaring en welke data daarvoor nodig is,
  3. Hoe je verantwoord met de gegevens van klanten om kan en mag gaan,
  4. Wat de voorbeelden zijn in de markt en wat we daar van kunnen leren.

Deze lezing is onderdeel van het ShoppingTomorrow programma.