Met iDIN QR een betere klantreis en hogere conversie!

DON 15:30 - 16:00

Lezingenzaal 5

Thuiswinkel.org

De e-commercemarkt heeft een accountprobleem: iedere webwinkel of online dienst vraagt de consument om een account aan te maken voordat hij toegang krijgt tot de diensten. Het aanmaken van een account is niet alleen een grote bron van irritatie voor de consument, het brengt ook nog eens een groot veiligheidsrisico met zich mee doordat vaak dezelfde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord worden gebruikt. Op basis van eerder onderzoek binnen ShoppingTomorrow, heeft de expertgroep dit jaar de volgende stap gezet naar de oplossing voor het accountprobleem: iDIN-inlogmethode met de uitbreiding van iDIN QR. De online wereld vraagt steeds meer om adequate maar gebruiksvriendelijke klantverificatie en inlogmethode. iDIN kan deze groeiende behoefte in de e-commerce bedienen. Aan de hand van een use case wordt meer verteld over de klantreisoptimalisatie wat kan leiden tot onder andere tijdbesparing, lagere kosten en conversieoptimalisatie.

Deze lezing is onderdeel van het ShoppingTomorrow programma.

  • Thema
    User experience & CRO

    Een geoptimaliseerde conversieratio (CRO) hangt samen met een goede user experience (UX). Dit draait om de interactie die een klant heeft met een product, website of mobiele app. Een goede UX zorgt voor een optimale conversieratio. UX gaat namelijk over de ervaring die de gebruiker heeft met het product. Deze hoeft niet altijd esthetisch optimaal te zijn, als het er maar voor zorgt dat de gebruikservaring positief is.