Meer omzet met minder artikelen. De relatie tussen omzet en productaanbod.

WOE 10:30 - 11:00

Lezingenzaal 1

Succes van een webshop valt niet te meten aan het aantal producten wat te vinden is op de website. Adri Broos CEO van Megekko laat met praktijk analyses en voorbeelden zien dat een webshop pas echt gaat groeien als er keuzes gemaakt worden. Vendoren zijn er mee gebaat dat hun producten gepromoot worden op webshops met een specialisme, klanten kopen graag op een webshop met een specialisme, Google vind webshops leuk met een specialisme. Deze 3 voordelen zorgen er voor dat meer marge gaat maken en daarmee versla je elke concurrent die denkt dat ie de volgende plaza is. Als de keuze voor een specialisme gemaakt is kun je ook precies uitrekenen wat je omzet gaat worden over 3 of 6 jaar hoeveel personeel je nodig hebt en hoeveel m2 magazijn. Je kunt zelfs uitrekenen hoeveel geld je gaat verdienen en of je daarvan die droomboot kunt gaan kopen. Adri laat zien welke gegevens je daar voor nodig hebt en hoe je die inzet. Adri legt m.b.v. grafieken en statistieken uit hoe het in elkaar steekt, maar schroomt niet met een minder succesvol praktijk voorbeeld te komen.

 

Wil jij deze en meer inspirerende lezingen volgen? Schrijf je gratis in voor de Webwinkel Vakdagen op 26 & 27 januari 2022 in Jaarbeurs Utrecht.