Meer impact met conversieoptimalisatie met de juiste KPI’s en analyses

DON 16:15 - 16:45

Lezingenzaal 3

Thuiswinkel.org

De Shopping Tomorrow expertgroep ‘Conversion Optimization’ heeft weer gewerkt aan een interessant onderzoeksthema met specialisten van bedrijven als Bol.com, Transavia en Google. Het thema dit jaar: hoe bepaal je de juiste KPI’s voor CRO en hoe kies je effectieve analyses die leiden tot de meest krachtige inzichten? Betere inzichten over klantgedrag en de obstakels die uw klanten ervaren, betekent namelijk betere optimalisaties waarmee u meer impact realiseert. Loef deelt in deze sessie het resultaat van de expertgroep, met praktische tips en voorbeelden die u direct kunt toepassen op uw eigen conversieoptimalisatie proces.

Deze lezing is onderdeel van het ShoppingTomorrow programma.

  • Thema
    User experience & CRO

    Een geoptimaliseerde conversieratio (CRO) hangt samen met een goede user experience (UX). Dit draait om de interactie die een klant heeft met een product, website of mobiele app. Een goede UX zorgt voor een optimale conversieratio. UX gaat namelijk over de ervaring die de gebruiker heeft met het product. Deze hoeft niet altijd esthetisch optimaal te zijn, als het er maar voor zorgt dat de gebruikservaring positief is.