Hoe wij de ROAS verhoogd hebben door slimmer om te gaan met productdata met een dynamische campagne opzet voor Top 1 Toys

WOE 14:45 - 15:15

Dit is een presentatie van 2023

Traffic Today B.V.

In een markt waar de product hypes, weersinvloeden en YouTube de populariteit van producten bepalen is snel schakelen en anticiperen key voor succes. Wanneer het productaanbod fluctueert en gemiddeld bestaat uit 5.500+ SKU's is dit een uitdaging. 

Om tijdig in te kunnen spelen op de populariteit van SKU's en iedere SKU online zichtbaar te maken hebben we een dynamische campagne opzet ontworpen met Channable Insights. De productdata bepaald op basis van; vertoningen, kosten, conversies en roas in welke campagne de SKU actief is. De campagne instellingen zijn afgestemd op het type SKU's en productdata.

Met deze strategie willen we zichtbaarheid creëren op momenten dat producten een hype worden / zijn. Een tweede doelstelling is het verhogen van de ROAS door te focussen op productprestaties en deze te bundelen binnen campagnes. 

Thema('s):

Marketing