Hoe Maxiaxi.com van 2 naar 10 miljoen omzet groeide in 5 jaar

DON 15:30 - 16:00

Lezingenzaal 4

Traffic Today B.V.

Tijdens deze sessie delen Marc Koopmans (Traffic Today - digital marketing agency) en Sven van Laar (MaxiAxi.com - specialist in licht & geluid) de strategie die de webshop MaxiAxi.com in omzet heeft doen vervijfvoudigen in vijf jaar tijd. Deze presentatie biedt handvatten voor elke webshop om te groeien door de inzet van meerdere kanalen in iedere fase van de customer journey, van SEO tot marketplaces en social.

Met de nieuwe Magento 2 webshop is een sterk fundament neergezet om te kunnen groeien. Vanuit deze basis hebben we alle kanalen kunnen laten toenemen in omzet. We hebben een mix aan kanalen ingezet die stuk voor stuk op een unieke manier hebben bijgedragen - van luchtige blogs over hoe je dj wordt tot ludieke social ads video's rondom de feestdagen. Hiervoor hebben we het see-think-do-care model gebruikt om in de hele klantreis aanwezig te zijn.

Aan de hand van het marketing canvas dat aan het begin van ieder jaar wordt opgesteld is vooraf de investering per kanaal, de begrootte omzet en het marketingkostenpercentage inzichtelijk. Zo kunnen we gedurende het jaar meer of minder gas geven op basis van de marketingkosten en de omzet. Sturen op het marketingkostenpercentage zorgt voor flexibiliteit hoe het budget wordt ingezet, afhankelijk van de maand kan er geschoven worden tussen verschillende kanalen.

Naast een blik op de afgelopen jaren zullen Sven en Marc ook kort vooruit kijken hoe MaxiAxi.com samen met Traffic Today de komende jaren verder wilt gaan groeien.

 

Wil jij deze en meer inspirerende lezingen volgen? Schrijf je gratis in voor de Webwinkel Vakdagen op 29 & 30 juni 2022 in Jaarbeurs Utrecht.