Hoe je door automatisering met beperkt budget exponentiële groei kunt realiseren in de automotive industrie

WOE 11:15 - 11:45

Lezingenzaal 1

Adwise - Your Digital Brain

viaBOVAG.nl is dé betrouwbare website voor alles op wielen voor zowel de consument als het BOVAG-bedrijf. Op viaBOVAG.nl adverteren betrouwbare bedrijven met hun voertuigen aanbod.

Met ruim 30.000 bezoekers per dag en 80.000 advertenties van 2.200 verschillende bedrijven is viaBOVAG.nl uitgegroeid tot een serieuze speler in de markt. Nu zijn ze klaar voor de volgende stap: marktleider worden op het gebied van voertuig of mobiliteitsoplossingen. Deze brede missie is opgedeeld in stappen, waarbij 2021 in het teken staat van de eerste stap; doorgroeien naar het grootste online auto platform.

Maar de automotive industrie is een zeer concurrerende niche, zeker ook op SEO vlak. Met marktleiders zoals Marktplaats, Autoscout24 en Autotrack. Stuk voor stuk spelers die al tientallen jaren actief zijn en werken met gigantische budgetten. Met slechts drie jaar is ViaBOVAG.nl een relatief nieuwe speler. Ondanks dat hebben ze in deze drie jaar al mooie stappen gemaakt in organische zichtbaarheid.

Maar om aan de nieuw gestelde organische groeiambities te voldoen was een andere, meer out-of-the-box aanpak vereist. Deze vonden Adwise en ViaBOVAG.nl uiteindelijk in het automatiseren van de website-structuur, het automatiseren van concurrentie-analyses én het zelfs in het automatiseren van content creatie. Hierdoor is het gelukt om de ambitieuze doelstellingen ruimschoots te overtreffen. Benieuwd hoe? Dat ontdek in je deze case.