Hoe Intertruck in een conventionele b2b markt toch e-commerce successen behaalt.

DON 14:00 - 14:30

Lezingenzaal 7

Sana Commerce

Van een stoffige catalogus naar een innovatieve B2B webshop met een B2C webwinkelervaring. Ilse en Timo van Intertruck nemen je mee in het digitalisatieproces. Hoe zagen de eerste e-commerce stappen eruit in een conventionele B2B markt, welke successen behaalden ze en waarop ligt de komende jaren de focus?

Maar hoe conventioneel is onze markt eigenlijk? Een uitspraak die bij Intertruck de afgelopen jaren geregeld werd gedaan is: “mijn klant gaat nooit online!”. Hier waren de meningen intern nogal over verdeeld. Waar op sommige afdelingen de weerstand om te digitaliseren groot was, wilde marketing maar wat graag online. Dat dit nogal wat uitdagingen met zich mee zou brengen klopte wel. Want de digitalisering in onze branche loopt behoorlijk achter. Tot op de dag van vandaag ontvangen wij nog orders via de fax. Klanten bellen of ze een catalogus mogen ontvangen en 30% van onze kopende klanten heeft nog nooit in onze webshop gekeken.

De eerste stappen werden gezet door marketing maar met de oprichting van de afdeling e-commerce kon er worden doorgepakt. Langzaam maar zeker zijn de processen aangepast, is de weerstand intern weggenomen en kon de klant stap voor stap worden meegenomen in onze digitalisering. Benieuwd hoe wij dit hebben aangepakt? Kom luisteren naar onze presentatie op donderdag om 14.00 uur in zaal 7.