Hoe een transformatie van korting-driven marketing naar data-driven marketing heeft bijgedragen aan ultieme ontspanning.

DON 11:15 - 11:45

Lezingenzaal 10

Happy Horizon - your Creative Digital Agency

In deze presentatie nemen we je mee in de transformatie van korting-gedreven marketing naar data-driven-marketing; en hoe dit heeft geleid tot veel betere gastbelevingen, hogere bestedingen én een beter bedrijfsresultaat voor Quality Wellnessresorts. Hierbij kijken we naar de gehele guest-funnel en het vergaren én toepassen van data in de vorm van campagne-optimalisaties en gamification.

Op basis van uitgebreide data-analyse is bepaald wie de loyale en meest waardevolle gasten zijn. Op basis van deze informatie hebben we hen nóg beter kunnen binden en kunnen focussen op kwalitatief vs. kwantitatief bezoek. Hiermee is niet alleen het bedrijfsresultaat gegroeid, maar nog belangrijker: ook de gastervaring.

Van Wereldse Wellness in Bussloo, tot Natuur in Soesterberg. Van Duizend-en-één nacht in Berendonck tot de heerlijke thermaalbaden in Thermen Bad Nieuweschans. In ieder resort van Quality Wellnessresorts kun je volledig tot rust komen. Daarnaast willen we steeds meer 365-dagen in contact staan met de gasten; zodat we onze missie “een stressvrij leven voor iedereen” steeds beter kunnen uitdragen. In deze data-driven-transformatie worden stap voor stap mooie en innovatieve stappen gezet. Voorbeelden hiervan zijn een 360-graden gamification game als lead-generatie-tool; doordachte en geautomatiseerde “multichannel” retentie flows, een loyaliteitsprogramma en steeds verdergaande personalisatie in alle kanalen.

In deze lezing van Happy Horizon en Quality Wellnessresorts nemen we je mee in de stappen die gezet zijn; vertellen we welke randvoorwaarden gecreëerd zijn en welke impact corona heeft gehad op onze strategie én hoe de toekomstplannen zijn.