Fashion-brand LOAVIES: groeien met een slimme gepersonaliseerde online strategie

DIN 11:15 - 11:45

Lezingenzaal 1

Happy Horizon - Creative Digital Agency

 

De populariteit van festivals is nog steeds ongekend hoog. De zomer is voor LOAVIES het best presterende seizoen, waarin de festival collectie een steeds grotere bijdrage levert. Ondanks de toename van deze markt, zitten we in een slecht economisch klimaat. Prijzen zijn drastisch gestegen en het consumentenvertrouwen en de koopbereidheid zijn negatief. Tel daarbij op dat de online advertentiemarkt steeds meer verzadigd raakt en het bereiken van de doelgroep steeds duurder wordt.

Genoeg redenen voor LOAVIES om in te zien dat met een simpele festival campagne de ambitieuze doelstellingen niet haalbaar zouden zijn. Maar hoe val je dan wél op tussen alle andere fashion aanbieders? Een uitdagend vraagstuk waar ze enthousiast mee aan de slag gingen. Ze bedachten een online advertising strategie binnen Meta en YouTube, waarin personalisatie de boventoon voert. Door het maximaliseren van personalisatie in de customer journey en het inspelen op relevante weersvoorspellingen, werd de aankoopintentie positief gestuurd. Hiermee werd de aandacht getrokken en is LOAVIES bij haar doelgroep weer top of mind!

Deze case won in december een gouden Dutch Search Award voor 'Beste social advertising campagne 2023'.

Thema('s):

Customer journey