Een vliegende start voor iedere online marketeer

WOE 11:15 - 11:45

Dit is een presentatie van 2018

Elke stap die een passagier ervaart in zijn reis hebben we bij Schiphol Group in kaart gebracht. De passenger journey. Een belangrijk onderdeel in deze journey is parkeren óp Schiphol. Het is immers het eerste en laatste contactmoment dat een reiziger heeft met Schiphol. En dat begint al online bij de reservering van een parkeerplek. We hebben alle stappen uitgelicht die een reiziger ervaart als die parkeert óp Schiphol. Maar veel belangrijker nog, we ervaren dit zelf ook regelmatig. Want cijfers uit Google Analytics alleen geven niet alle inzichten hoe een reiziger zijn reis uiteindelijk ervaart. Want wat zegt een average time spent on page van 3 minuten nu eigenlijk? En die bouncerate van 60%, is dat echt zo hoog?

In 30 minuten laat ik je zien hoe je heel eenvoudig aan zeer waardevolle kwantitatieve én kwalitatieve feedback kunt komen, waarmee je vervolgens je (online) kanalen kunt optimaliseren. Die inzichten gebruiken we dagelijks voor nieuwe A/B-testen, met soms verrassende resultaten. Maar betrek ook altijd de ervaring buiten het beeldscherm erbij. Want je online ervaring kan nog zo positief zijn, als het ter plekke tegenvalt is dat de enige ervaring die een gebruiker onthoudt. En dat is zonde van al je inspanningen.

Aan het eind van de presentatie heb je een paar handvatten waarmee je zelf direct aan de slag kunt.
 

  • Thema
    Customer Experience

    Customer experience is één van de toverwoorden van online verkoop, daarover is iedereen het wel eens. Maar hoe bereik je klanten effectief en hoe hou je ze tevreden? De diversiteit die soms nodig is om klanten goed te bedienen is enorm. De reeks presentaties binnen het thema Customer Experience is even divers. Van bedrijven die volledig online actief zijn tot organisaties in de zorgsector die voor een omslag staan.