Een vliegende start voor iedere online marketeer

WOE 11:15 - 11:45

Lezingenzaal 5

Elke stap die een passagier ervaart in zijn reis hebben we bij Schiphol Group in kaart gebracht. De passenger journey. Een belangrijk onderdeel in deze journey is parkeren óp Schiphol. Het is immers het eerste en laatste contactmoment dat een reiziger heeft met Schiphol. En dat begint al online bij de reservering van een parkeerplek. We hebben alle stappen uitgelicht die een reiziger ervaart als die parkeert óp Schiphol. Maar veel belangrijker nog, we ervaren dit zelf ook regelmatig. Want cijfers uit Google Analytics alleen geven niet alle inzichten hoe een reiziger zijn reis uiteindelijk ervaart. Want wat zegt een average time spent on page van 3 minuten nu eigenlijk? En die bouncerate van 60%, is dat echt zo hoog?

In 30 minuten laat ik je zien hoe je heel eenvoudig aan zeer waardevolle kwantitatieve én kwalitatieve feedback kunt komen, waarmee je vervolgens je (online) kanalen kunt optimaliseren. Die inzichten gebruiken we dagelijks voor nieuwe A/B-testen, met soms verrassende resultaten. Maar betrek ook altijd de ervaring buiten het beeldscherm erbij. Want je online ervaring kan nog zo positief zijn, als het ter plekke tegenvalt is dat de enige ervaring die een gebruiker onthoudt. En dat is zonde van al je inspanningen.

Aan het eind van de presentatie heb je een paar handvatten waarmee je zelf direct aan de slag kunt.
 

  • Thema
    Customer Experience

    Een tevreden klant zal sneller terugkomen. Maar hoe pak je als organisatie het zo belangrijke aspect customer experience slim aan? Ondernemers dwepen met de woorden, maar weten niet altijd hoe ze er de beste invulling aan kunnen geven. Het bieden van een perfecte klantervaring is niet eenvoudig, wel is er een paar belangrijke aspecten dat altijd terugkomt. Laat u bijpraten over de laatste stand van zaken en doe inspiratie op aan de hand van voorbeelden tijdens de themasessie customer experience op de Webwinkel Vakdagen.