Een data-based roadtrip bij Traveldeal om de lifetime value te verhogen

WOE 14:00 - 14:30

Lezingenzaal 7

Yellowgrape

De vraag: een data-based strategie voor een hogere lifetime value? Traveldeal is een van de grootste aanbieders van reisdeals in Nederland en België. Het aanbod wisselt dagelijks en scherpe prijzen gaan hand in met een gevoel van schaarste en urgentie. Op Traveldeal is het altijd nu of nooit.

Het model werkt goed, getuige de pijlsnelle groei van het platform. Maar groei brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. De grootste: hoe zorg je dat klanten vaker terugkomen? De lifetime value (LTV) – de omzet per klant gedurende haar hele consumerende leven – is door de focus op impulsaankopen laag bij Traveldeal. Om het nog wat complexer te maken, wordt met de groei het aanbod steeds breder. Dat maakt personalisatie, de heilige graal van retentie, een stuk uitdagender.

De details van deze reis? In deze sessie vertellen Johan & Rik hoe we first party data hebben ingezet met als doel om de LTV te verhogen. Een inspirerend verhaal waarin we je meenemen in het best of breed data landschap bij Traveldeal en custom AI modellen om gedrag te voorspellen. Een sessie die je niet mag missen.