Duurzaamheid en transparantie als voorwaarde voor subscription succes

WOE 16:15 - 16:45

Lezingenzaal 2

In 2021 en 2022 zijn het aantal aankopen in e-commerce met meer dan 30 procent gegroeid ten opzichte van voorgaande jaren. Het aantal aanbieders in de e-commerce wordt ook steeds en steeds groter. eCommerce laat ook een flinke stempel achter op ons milieu. Fast fashion is bijvoorbeeld verantwoordelijk voor 10% van de wereldwijde carbon emissie. Ook single use plastic draagt niet bij aan een betere wereld van morgen.

Boombrush is eind 2019 opgericht en sindsdien hebben zij een flinke fanbase opgebouwd. Het product, een krachtige sonische tanborstel met 90 dagen batterij, een super handig refill abonnement en levenslange garantie is volgens hen jouw laatste tandenborstel ooit. Daarnaast besteden zij veel aandacht aan duurzaamheid, iets wat nog weinig voorkomt in de wereld van mondzorg.

Boombrush zet zich sinds de eerste dag in om hetgeen zij produceert ook netjes te recyclen en gebruik te maken van duurzame materialen. Maar dit is nog niet makkelijk. Single use plastic is nog steeds de meest voordelige keus, en huidige markt zorgt ervoor dat vervangen goedkoper is dan repareren. het recyclen van plastics is duur en complex.

Tijdens deze presentatie vertellen Kim en Steve hoe zij er voor zorgen dat Boombrush opvalt tussen alle e-commerce bedrijven, hoe zij het vertrouwen van de consument winnen in deze lastige categorie en hoe ze positiviteit en duurzaamheid de centrale rol in hun missie laten spelen.

Thema('s):

Content & Branding