Duifhuizen case: migratie naar Shopware

DON 13:15 - 13:45

Lezingenzaal 3

Shopware

Hoe breng je een omnichannel experience tot leven in een webshop én 26 fysieke winkels? Dat was de uitdaging waar Duifhuizen, specialist in tassen & koffers, voor kwam te staan bij de migratie van hun Magento 1 webshop naar Shopware 6. Het bedrijf had eerder het plan voor de migratie naar Magento 2 bijna rond, maar besloot last minute toch voor Shopware 6 te gaan.  De keuze viel op Shopware door de veelzijdigheid aan functionaliteiten, de flexibiliteit van het platform en de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Waar in de Magento webshop eerder puur het product de hoofdrol speelde, was het voor de nieuwe shop belangrijk om ook meer op beleving en brand awareness te zitten. De karakteristieke beleving en service uit de fysieke winkels van Duifhuizen moesten ook in de webshop prominent naar voren komen. Een andere uitdaging was het inrichten van de omnichannel set en het uitgebreide IT-landschap: het koppelen van ERP-systemen, het Customer Data Platform, het ordermanagementsysteem en meer.

In deze sessie nemen Youri van Prooijen (E-commerce Architect van Duifhuizen) en Robbert de Smit (E-commerce Specialist van Dutch Drops) jullie mee in het hele traject: van het bepalen van de scope tot het realiseren van de shop in Shopware 6 en wat daarna komt. Ze vertellen over de uitdagingen die ze tegenkwamen en geven tips, maar delen ook hoe ze zorgden voor een succesvolle samenwerking tussen de verschillende schakels in de realisatie van dit mooie project.