Datagedreven assortiments-optimalisatie: zo realiseer je een hogere conversie en omzet

WOE 14:45 - 15:15

Lezingenzaal 7

ISM eCompany

De meeste bedrijven steken veel tijd en geld in het aantrekken van verkeer richting hun webshop. Vervolgens halen ze met hun CRO programma nog meer rendement uit het verkeer. Waar echter veelal te weinig aandacht naar uitgaat is om vervolgens binnen de webshop het assortiment doorlopend (datagedreven) te optimaliseren. Keuzes rondom het assortiment gebeuren vrijwel uitsluitend op onderbuikgevoel en/of ervaring. Daarmee kan je een heel eind komen. Echter maak je pas écht het verschil ten opzichte van je concurrenten door het combineren hiervan met datagedreven inzichten & bijbehorende acties.

In deze sessie laat Sander zien hoe en waarom hij, door het samenbrengen van relevante en beslissende interne en externe databronnen, een datagedreven assortimentsoptimalisatie dashboard heeft ontwikkeld en succesvol inzet bij diverse e-commerce organisaties. Met deze werkwijze ben je als category manager, inkoper, ondernemer en online marketeer in staat om op zowel strategisch als operationeel niveau betere, snellere (datagedreven) inkoop- en marketingbeslissingen ten nemen. Met een nóg sterker assortiment – en daarmee omzet en winst - tot gevolg!