Data, pricing en het koopblok: de sleutel tot winstgevendheid op marketplaces

DIN 13:15 - 13:45

Lezingenzaal 5

EffectConnect


Verkopen op marketplaces is als topsport. Wil je echt winstgevend en toekomstbestendig verkopen, dan zul je continu op zoek moeten naar verbeteringen in je prestaties. Anders zijn anderen je voor en behaal je nooit die gouden plak.

Nico Cyx is eigenaar van HiFi.eu, een reseller op het gebied van consumentenelektronica. Hij is met zijn bedrijf in 3 jaar tijd naar een toppositie gegroeid binnen een zwaar concurrerende markt.

Hij laat je aan de hand van drie stappen zien hoe je succesvol en winstgevend kunt verkopen op marketplaces:

- Het belang van data

- De invloed van data op pricing

- De invloed van pricing op het behalen van het koopblok

Heb je deze drie punten onder controle, dan zul je zien dat dit een sterk positief effect heeft op jouw bedrijfsresultaat. Maar daar stopt het niet: zoals elk topsporter beaamd, zul je altijd op zoek moeten naar verbeteringen.

De markt verandert, condities veranderen, en jouw organisatie verandert. Om die toppositie vast te houden, zul je continu moeten werken aan je prestaties.

Want een gouden medaille behalen is een ding, hem keer op keer behouden is een tweede!

Thema('s):

Marketplaces