Casestudy: hoe Knivesandtools de productervaring met Akeneo heeft aangescherpt.

WOE 10:40 - 11:00

Lezingenzaal 11

Akeneo

Het beheren van productinformatie bij het betreden van nieuwe markten en kanalen is geen gemakkelijke taak. Het kan gemakkelijk de klant- en productervaring schaden als het niet correct wordt gedaan. Nu 80% van de consumenten zegt dat ze een aankoop zouden afbreken als de productinformatie gebrekkig is, is het duidelijk dat nauwkeurige en consistente productgegevens van vitaal belang zijn voor de verkoop.Met de verkoop van meer dan 10.000 producten op 9 websites, had de internationale messenwinkel Knivesandtools (Kato) moeilijkheden om het groeitempo bij te houden. Het bedrijf had moeite om snel nieuwe verkoopkanalen te openen om het consumentenbereik uit te breiden en tegelijkertijd de gegevenskwaliteit voor het complexe productmodel te waarborgen.

Om dit te verhelpen, besloot Knivesandtools en zijn drie submerken om al de productgegevens te centraliseren in Akeneo PIM om één enkele bron van waarheid te hebben. Als gevolg hiervan heeft Knivesandtools een overtuigende productervaring gecreëerd en zijn productcatalogi gemakkelijk over verschillende markten geschaald, waardoor veel nieuwe consumenten bereikt konden worden.