20% meer offline verkoop door het inzetten van online personalisatie

WOE 10:30 - 11:00

Lezingenzaal 10

Hoe krijg je het effect van online personalisatie zichtbaar in je offline verkopen? Wij vertellen graag samen met Van Dal Mannenmode hoe zij hun online verkoopkanaal inzetten om klanten in hun 34 fysieke winkels nog beter te bedienen en groei te realiseren. 

De samenwerking met full service bureau U Digital zorgt ervoor dat zowel Datatrics als Van Dal Mannenmode altijd op zoek gaan naar de volgende stap op het gebied van personalisatie. Het Customer Data Platform (CDP) van Datatrics speelt hierin een belangrijke rol.

Voor Van Dal Mannenmode was de volgende stap op het gebied van personalisatie het combineren van online- en offline aankoopdata. Dit is gelukt door het maken van een koppeling tussen tritonX (de multitool voor al uw klantgegevens) met het CDP van Datatrics. Zo wordt de aankoopdata van zowel de online als de offline bestellingen dagelijks opgehaald.

Tot voor kort was het niet inzichtelijk welke online bezoekers ook (of alleen) offline aankopen deden. Nu dit wel het geval is zijn er legio mogelijkheden om klanten nog beter te helpen en de customer experience te verbeteren. Zo attendeert Van Dal Mannenmode haar online bezoekers er bijvoorbeeld op dat (bepaalde) aankopen of specifieke kleding bij de favoriete winkel gedaan kan worden.

Benieuwd naar de resultaten en de effecten van online personalisatie op je offline verkoop? Je bent van harte welkom bij onze sessie op de Webwinkel Vakdagen 2022!

Wil jij deze en meer inspirerende lezingen volgen? Schrijf je gratis in voor de Webwinkel Vakdagen op 29 & 30 juni 2022 in Jaarbeurs Utrecht.