Header podcast

Podcasts door Mathijs Kok

Tijdens de Webwinkel Vakdagen heeft Mathijs 2 dagen lang podcasts opgenomen. Diverse gasten en sprekers die aanwezig waren tijdens de beurs zijn bij hem aan tafel geschoven om super interessante kennis en ervaringen met ons te delen.

Mathijs is al 10 jaar ondernemer binnen de e-commerce branche en heeft diverse bedrijven opgericht en is aandeelhouder geweest bij meerdere bedrijven in de digitale dienstverlening. Hij heeft het label @AskMathijs in het leven geroepen om zijn kennis als tech innovatie spreker, in blogs, videos en via een podcast o.a. samen met een grote diversiteit aan gasten op het gebied van e-commerce, ondernemerschap, bedrijfscultuur en onze voortdurende zoektocht naar succes.

Tony's Chocolonely

Ynzo van Zanten

Samen met evangelist Ynzo van Zanten, praat Mathijs live op de Webwinkel Vakdagen over de misstanden in de chocolade industrie en wat Tony's doet om te werken richting 100% slaafvrije chocolade. De roadmap van Tony's Chocolonely, social entrepreneurship ja of nee, economische groei ja of nee. Wil jij een bijdrage leveren aan de purpose van Tony's Chocolonely? Luister dan deze editie van de podcast.

Maersk

Niek Minderhoud

Met Niek Minderhoud Sr. Marketing Manager Europe bij Maersk praat Mathijs over hoe ze binnen deze super grote traditionele B2B organisatie zijn omgegaan met digitale transformatie en de introductie van e-commerce. Hoe ze hierin de gebruikers binnen Maersk en de klant centraal hebben gesteld en wat er allemaal komt kijken bij een mega operatie als deze.

Copernica

Jasper Witte

Live op de Webwinkel Vakdagen schoof Jasper Witte van Copernica aan, die plaatsnam achter één van de microfoons. Met Mathijs praat hij over de laatste trends in e-mailmarketing. Van personalisatie tot AMP in je e-mail client. Copernica is al jaren één van de hoofdsponsoren van het event en Jasper legt ook uit waarom ze dit doen en wat het hun brengt.

Webwinkel Vakdagen 2020

De 14e editie van de Webwinkel Vakdagen was een daverend succes. De exposanten beleefden overvolle stands en tijdens de presentaties puilden de lezingenzalen uit. Met een recordaantal bezoekers, 13.643 om precies te zijn, is dat ook niet gek. Dat zorgde er tevens voor dat de sfeer bruisend en goed was, zonder dat de kwaliteit van de gesprekken verloren ging.

'Deze beurs mag je gewoon niet missen'

Deze editie van Webwinkel Vakdagen was dus wederom een vakbeurs waar genetwerkt wordt, nieuwe deals worden gesloten, oplossingen en tools worden gevonden om e-commerce bedrijven naar een hoger plan te tillen. En dat niet alleen, want met ruim 200 lezingen verdeeld over elf zalen en een Keynote zaal was er ook een ruim en kwalitatief inhoudelijk programma. 

Lees meer

Randstad

Wesley Connor

Met Wesley Connor de e-commerce manager van Randstad praat Mathijs over hoe Randstad omgaat met content. Wat e-commerce voor een bedrijf als Randstad betekent en hoe je met zoveel intercedenten content maakt welke goed converteert. Hierbij rekening houdend met de "tone of voice" van de opdrachtgever en de branding van een onderneming als Randstad.

Lecot

Raf Maesen

Met ICT manager Raf Maesen van Lecot heeft Mathijs een openhartig gesprek gehad over de uitdagingen die Raf is tegengekomen in de digitale transformatie en introductie van e-commerce binnen een traditionele B2B organisatie. Met Vaimo zijn ze hard op weg om de migratie te effectueren naar Magento 2 en zijn ze gestart met de introductie van een B2C label.

BALR.

Juul Manders

Met Juul Manders CEO van 433, Wannahaves en BALR. had Mathijs een super gaaf gesprek over hun groei en de uitdagingen en doelen. 433 is de grootste voetbalcommunity ter wereld, met meer dan 45 miljoen volgers. Hoe hebben ze dat gedaan? Waar zijn ze tegenaan gelopen en wat kunnen wij daar van leren? Juul vertelt het succes van 433, BALR. en Wannahaves en deelt zijn visie over de impact van social media en social commerce nu en in de toekomst.

Under Armour & LiveChat Service

Ingrid van Ruiswijk & Nick Blom

Met Ingrid van Ruiswijk Manager Customer Service E-commerce bij Under Armour en Nick Blom CEO van LiveChat Service heeft Mathijs een super gaaf gesprek waarin de aanpak en aantallen hem letterlijk kippenvel op mijn armen bezorgde. Ben jij benieuwd hoe ze in moordend tempo LiveChat hebben uitgerold in 5 verschillende talen en in 13 landen en wat dit heeft gedaan met hun omzet en conversie? Luister dan deze editie van de podcast.