Op woensdag 2 april vond de thematour Customer Journey & Experience plaats: een route langs vijf stands die ieder op hun eigen manier bijdragen aan het verbeteren van de klantreis en -ervaring. Van slimme zoektechnologieën tot AI-gedreven support en creatieve marketingstrategieën.
Quiztime bij DEA.Online
De tour trapte af bij DEA.Online, expert in digital advertising. Geen standaard presentatie, maar een interactieve quiz om de kracht van beeldtaal en urgentie in communicatie te demonstreren. Bezoekers moesten met alleen emoji’s bekende films raden en kregen meerdere varianten van een nieuwsbrief header voorgeschoteld: welke werkt beter?
Deze interactieve manier van presenteren was bewust: “We wilden niet alleen zenden, daarom kozen we voor interactie." aldus Jelmer Ooyevaar, Digital Consultant DEA.Online.
“Hiermee proberen we de lol er een beetje in te houden.”
- Jelmer Ooyevaar, Digital Consultant bij DEA.Online
CM.com presenteert nieuw concept
De tweede stop was bij CM.com, waar hun nieuwe concept HALO centraal stond. Een Agentic AI-module, wat voor de meeste bezoekers een nieuw begrip was, waarmee ze bedrijven helpen repetitieve taken te automatiseren en hun klantreis te optimaliseren. Voor CM.com was de thematour, maar ook de algehele beurs, een uitstekend moment om dit nieuwe concept te introduceren bij een groter publiek.
Laurens Atsma, Sales Lead bij CM.COM, tipt: "AI kan helpen bij het vloeiend maken van de Customer Journey. Hoe vloeiender de reis, hoe sneller klanten terugkomen" |
Neople: je digitale collega
Bij Neople maakten we kennis met digitale supportmedewerkers, ontworpen om de klantreis & -beleving te automatiseren en verbeteren. Deze digitale medewerkers laten zich trainen met content van jouw website én praten in jouw tone of voice. Voor veel deelnemers was Neople nog onbekend. Juist daarom was de thematour voor hen een waardevol moment om de naamsbekendheid te vergroten.
MM 360° Agency en hun 5k-model
Tijd voor de volgende exposant! MM 360° Agency, een full-service marketingbureau, gaf inzicht in hun 5k-model (kijk, kies, koop, krijg, koester) en lieten met een klantcase zien hoe zij de volledige klantreis in kaart brengen en optimaliseren.
“De thematour bracht extra beweging en reuring naar de stand. Het gaf ons de mogelijkheid om op te vallen bij bezoekers die anders wellicht waren doorgelopen.”
- Kyra van Proosdij, Business Development Director bij MM 360° Agency
Slim zoeken met Doofinder
De thematour werd afgesloten bij Doofinder, specialist in geavanceerde zoekfunctionaliteiten voor webshops. Ook zij maakte van de thematour gebruik om hun nieuwste tool onder de aandacht te brengen: een AI-gestuurde keuzehulp die webshop bezoekers een paar vragen stelt en op basis daarvan producten aanbeveelt.
Voor Doofinder was het de eerste keer op de Webwinkel Vakdagen, Eventmanager Maite Rico vond de thematour een waardevolle kans: “De thematour was een geweldige manier om ons bedrijf en de mogelijkheden die we aanbieden te presenteren aan geïnteresseerde bezoekers”.
Toekomstvisie Doofinder ''AI gaat leren waar de klant naar op zoek is en wat dus interessant is om te laten zien op de website voor de desbetreffende klant'', Jesse Overduin, Account Executive bij Doofinder |
Enthousiasme bij deelnemers én exposanten
Na een uur vol inspiratie en indrukken keerde de groep terug naar het beginpunt. De koptelefoons werden ingeleverd en de bezoekers konden hun bezoek aan de Webwinkel Vakdagen op eigen initiatief vervolgen.
De reacties van de deelnemers waren enthousiast. Melanie Kok van Orange Talent gaf aan dat de tour het makkelijker maakte om in gesprek te gaan met exposanten. Andere deelnemers waardeerden vooral de gerichte kennismaking met relevante bedrijven om later op eigen initiatief terug te keren voor verdieping.
Ook exposanten kijken positief terug op de thematour. Bas Ploeg, founder van Neople: “De thematour was een kans om extra exposure en merkbekendheid te krijgen. Het zorgde voor extra touchpoints met potentiële klanten, wat onze zichtbaarheid vergrootte.’’ Jelmer Ooyevaar van DEA.Online, sluit zich daarbij aan: “Voor ons draaide het niet alleen om leads, maar vooral om naamsbekendheid. Dankzij de tour kwamen we in contact met mensen die ons wellicht nog niet kenden, maar wel open staan voor wat wij aanbieden.’’