Zoeken...

Nederlands

English Nederlands

Login exposanten

25 & 26 maart 2026

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Nieuw

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact Exposant worden
25 & 26 maart 2026 Jaarbeurs Utrecht Exposant worden Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Nieuw

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact

Nederlands

nl

English

Nederlands

Login exposanten

Exposant worden
Exposant Automatisering

2 minuten lezen

Slim groeien met automatisering: blijf je concurrentie voor

De wereld van retail verandert razendsnel. De aanhoudende groei van platformen, veranderend consumentengedrag en internationale concurrentie zetten ondernemers voor flinke uitdagingen. Hoe zorg je ervoor dat je niet alleen bijblijft, maar juist een voorsprong opbouwt? Het antwoord ligt in automatisering. Slimme tools kunnen je helpen sneller, efficiënter en winstgevender te opereren – zonder dat je een tech-expert hoeft te zijn.

Slim groeien met automatisering: blijf je concurrentie voor" height="56.5%" width="960" type="cover" height-mobile="66%" video="" mute >

De dynamiek van e-commerce: een veranderend speelveld
Vijf jaar geleden zag de retailwereld er compleet anders uit. Sindsdien is online shoppen de norm geworden, zijn platformen zoals bol leidend in het retaillandschap en spelen  internationale spelers zoals Amazon, Shein en Temu een stevige rol.

Klanten zijn veeleisender dan ooit: snelheid, betrouwbaarheid en gemak zijn niet langer een luxe, maar een basisverwachting... en dan moet het ook nog duurzaam én goedkoop zijn.  De concurrentie neemt toe en marges staan onder druk. Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf niet achterblijft?

De impact van automatisering
Efficiëntie is de sleutel tot groei. Automatisering biedt ondernemers de kans om processen te stroomlijnen, kosten te verlagen en beter in te spelen op marktontwikkelingen. En het goede nieuws? Je hoeft geen IT-specialist te zijn om hiermee aan de slag te gaan. Tijdens de lezing "Hoe je slim kunt groeien door automatisering" op donderdag 3 april op de Webwinkel Vakdagen vertelt Daan van Outeren, Lead ecosysteem Partnerships bij bol, maar over hoe jij zelf aan de slag kunt gaan met automatsering.

Daan 002-3

Op het partnerplatform van bol staan meer dan 150 externe partijen klaar met slimme oplossingen en adviezen , variërend van prijsoptimalisatie tot advertentiebeheer en logistiek. 

Drie automatiseringstools die je groei versnellen
1. Slimme prijsstrategieën met repricers
Wil je altijd de beste prijs aanbieden zonder handmatig bij te sturen? Repricers helpen je om automatisch de optimale prijs te bepalen op basis van kosten, marges en concurrentie. Dit zorgt voor beste verhouding van omzet en winst en een sterkere marktpositie.

2. Efficiënt adverteren met advertising software
Adverteren op bol en andere kanalen kan complex zijn, maar met de juiste software beheer je campagnes slimmer. Door automatische biedstrategieën en data-analyse haal je meer rendement uit je advertentiebudget en bereik je de juiste klanten op het juiste moment.

3. Verzending optimaliseren met slimme verzendplatformen
Welke vervoerder biedt de beste prijs en service voor jouw bestellingen? Via  verzendplatformen koppel jij je verkopen  aan de meest efficiënte verzendoptie. Zo bespaar je kosten en bied je klanten een snelle en betrouwbare levering.

Samen slimmer groeien
Automatisering is geen toekomstmuziek – het is nu al de sleutel tot succes. Door slimme tools te gebruiken, blijf je wendbaar in een markt die continu verandert. En het mooiste? Je hoeft het niet alleen te doen.

Op het partnerplatform van bol vind je een ecosysteem van betrouwbare partners  die met hun Apps & Diensten je helpen te groeien. Of je nu je prijzen optimaliseert, advertenties beheert of je logistiek stroomlijnt, er is altijd een oplossing die bij jouw business past.

Bezoek de stand van bol (nr. 296) en die van hun partners tijdens de Webwinkel Vakdagen op woensdag 2 en donderdag 3 april 2025 en ontdek hoe je samen slimmer kunt groeien! Gratis tickets voor de Webwinkel Vakdagen zijn hier te bestellen.

maart 26, 2025

WWV

De Webwinkel Vakdagen is het grootste digital commerce event van de Benelux. Hier vind je kennis, inspiratie en externe expertise die jou helpen om de volgende digitale stap te zetten.

Terug naar alle artikelen