Mark Wagemakers
Eigenaar (MetOlijf.nl)
Mark Wagemakers is mede-eigenaar en marketingdirecteur van MetOlijf.nl, een webshop gespecialiseerd in natuurlijke cosmetica uit Griekenland. Met een achtergrond in journalistiek en copywriting heeft hij zich ontwikkeld tot een expert in e-commerce, duurzaamheid en strategische bedrijfsvoering.
In 2014 richtte hij samen met zijn partner MetOlijf.nl op, met als doel hoogwaardige en natuurlijke verzorgingsproducten toegankelijk te maken voor een breed publiek. Onder zijn leiding is het bedrijf uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de Benelux, met een sterke focus op duurzaamheid zonder concessies te doen aan commerciële doelstellingen.
Mark combineert duurzaamheid, marketing en bedrijfsstrategie op een pragmatische manier, waardoor hij niet alleen duurzame doelstellingen weet te realiseren, maar deze ook omzet in commercieel succes. Hij laat zien dat verduurzaming haalbaar is binnen het MKB en inspireert andere ondernemers om bewuste keuzes te maken zonder in te leveren op groei en winstgevendheid.
Dankzij zijn aanpak behaalde MetOlijf.nl het Thuiswinkel Duurzaamheidscertificaat en won het de DS Smith Sustainability Award op het Shopping Awards gala in 2024.
Mark blijft zich inzetten om duurzaamheid en commercieel succes hand in hand te laten gaan, en fungeert als inspiratiebron voor andere ondernemers binnen de e-commerce sector.
In 2014 richtte hij samen met zijn partner MetOlijf.nl op, met als doel hoogwaardige en natuurlijke verzorgingsproducten toegankelijk te maken voor een breed publiek. Onder zijn leiding is het bedrijf uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de Benelux, met een sterke focus op duurzaamheid zonder concessies te doen aan commerciële doelstellingen.
Mark combineert duurzaamheid, marketing en bedrijfsstrategie op een pragmatische manier, waardoor hij niet alleen duurzame doelstellingen weet te realiseren, maar deze ook omzet in commercieel succes. Hij laat zien dat verduurzaming haalbaar is binnen het MKB en inspireert andere ondernemers om bewuste keuzes te maken zonder in te leveren op groei en winstgevendheid.
Dankzij zijn aanpak behaalde MetOlijf.nl het Thuiswinkel Duurzaamheidscertificaat en won het de DS Smith Sustainability Award op het Shopping Awards gala in 2024.
Mark blijft zich inzetten om duurzaamheid en commercieel succes hand in hand te laten gaan, en fungeert als inspiratiebron voor andere ondernemers binnen de e-commerce sector.
Van duurzaamheidsstrategie naar actie: winstgevend e-commerce succes in 6 stappen
MetOlijf.nl behoorde tot de eerste lichting van het Thuiswinkel Duurzaamheidscertificaat en won de DS Smith Sustainability Award. Ontdek hoe ChatGPT kan dienen als je eigen auditor en hoe je met slimme doelstellingen en samenwerking duurzaamheid omzet in een strategisch voordeel. Maak duurzaamheid geen moetje, maar een winnende strategie.
Woensdag 10:30-11:00 • Lezingenzaal 3
Terug naar het overzicht
Let’s solve your challenge together
Wil jij meer rendement halen uit jouw online activiteiten? Op de WWV vind jij de kennis, partners en technologieën die jij nodig hebt voor digitale groei. Bezoek WWV gratis!
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven