Zo zet je AI slim in om data uit Google Analytics (GA4) om te zetten in actie en resultaat
Felipe Wesbonk
Docent diverse digital marketing opleidingen (Beeckestijn Business School)
Let op: de presentatie die eerder geprogrammeerd stond op dit tijdstip in deze zaal van Esther Hoeve "Van Inzicht naar Actie: Praktische Strategieën voor Duurzame Groei" is helaas geannuleerd!
Nieuwe presentatie hiervoor in de plaats:
In deze sessie ontdek je hoe je AI gebruikt om data uit Google Analytics 4 (GA4) te analyseren én om te zetten in concrete acties. Felipe laat zien hoe je gegevens uit GA4 gebruikt in een Large Language Model als ChatGPT, Claude of Microsoft Copilot. Dit geldt niet alleen voor data uit GA4, maar ook voor het analyseren van een dashboard in bijvoorbeeld Looker Studio. En het gaat verder dan alleen analyseren. Met AI-tools vertaal je inzichten direct naar concrete aanbevelingen. Je leert hoe je AI inzet om automatisch rapportages te maken die jou precies laten zien waar je kansen laat liggen. En hoe je die omzet in meer conversie. Tot slot ontdek je hoe AI je helpt om webshopbeelden te verbeteren en te verrijken, zodat ze beter converteren. Wil je zelf aan de slag? Na afloop ontvang je een handige promptsheet. Daarmee kun je meteen zelf experimenteren.
Let op: de presentatie die eerder geprogrammeerd stond op dit tijdstip in deze zaal van Esther Hoeve "Van Inzicht naar Actie: Praktische Strategieën voor Duurzame Groei" is helaas geannuleerd!
Nieuwe presentatie hiervoor in de plaats:
In deze sessie ontdek je hoe je AI gebruikt om data uit Google Analytics 4 (GA4) te analyseren én om te zetten in concrete acties. Felipe laat zien hoe je gegevens uit GA4 gebruikt in een Large Language Model als ChatGPT, Claude of Microsoft Copilot. Dit geldt niet alleen voor data uit GA4, maar ook voor het analyseren van een dashboard in bijvoorbeeld Looker Studio. En het gaat verder dan alleen analyseren. Met AI-tools vertaal je inzichten direct naar concrete aanbevelingen. Je leert hoe je AI inzet om automatisch rapportages te maken die jou precies laten zien waar je kansen laat liggen. En hoe je die omzet in meer conversie. Tot slot ontdek je hoe AI je helpt om webshopbeelden te verbeteren en te verrijken, zodat ze beter converteren. Wil je zelf aan de slag? Na afloop ontvang je een handige promptsheet. Daarmee kun je meteen zelf experimenteren.
Terug naar het overzicht
Andere interessante lezingen
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!
Laten we samen jouw uitdaging oplossen
Het grootste digital commerce event van de Benelux met de beste digital commerce sprekers en leveranciers.
Blogs
AI en E-commerce: hype of blijvertje?
Duurzaamheid is meer dan een mooi praatje, je moet het ook echt uitdragen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid
naar boven