Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

25 & 26 maart 2026

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

2026

Sprekers

2026

Exposantenlijst

2026

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Exposantenlijst Programma

Over deze editie

Programma

2026

Sprekers

2026

Lezing geven

Testimonial sprekers

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact Gratis tickets
25 & 26 maart 2026 Jaarbeurs Utrecht Gratis tickets Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

2026

Sprekers

2026

Exposantenlijst

2026

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2025

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Voor exposanten

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Exposantenlijst Programma

Programma

Over deze editie

Programma

2026

Sprekers

2026

Lezing geven

Testimonial sprekers

Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact

Nederlands

nl

English

Login exposanten

Gratis tickets
triangle-shape triangle-shape

Waarom klanten afhaken in checkout – en wat we leerden door het op te lossen

Dinsdag 12:00 - 00:00
null
Robbert de Smit

Managing Director (DutchDrops)

Linkedin Meer over deze spreker
Afhaakmomenten in checkout ontstaan vrijwel nooit door één enkele oorzaak. Meestal zijn het kleine fricties die zich opstapelen – in navigatie, categorie-indeling en landingspagina’s – en al lang voor checkout zorgen voor onduidelijkheid. In deze sessie laten we zien hoe een van de grootste farmaceutische merken van Nederland die knelpunten heeft aangepakt, terwijl het ecommerceplatform werd gemigreerd van maatwerk naar Shopware. Het vertrekpunt was een storefront die niet langer aansloot bij moderne verwachtingen op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en design. Navigatie maakte het lastig om snel te schakelen tussen landingspagina’s, categorieën en producten. Beperkte filteropties verminderden de vindbaarheid, terwijl nieuwe Europese toegankelijkheidsrichtlijnen een fundamenteel andere benadering van de frontend vereisten. In checkout zelf ontbrak overzicht: voortgang was onduidelijk en stappen waren moeilijk te volgen, wat het vertrouwen van klanten op het beslissende moment ondermijnde. Waarom haken klanten af in checkout – en wat vraagt het écht om dat op te lossen? In deze sessie ontleden we de concrete keuzes die zijn gemaakt in navigatie, frontend en checkout, leggen we uit waarom ze werkten en delen we de lessen die er echt toe doen. Je gaat naar huis met praktische inzichten om checkout-afhaak te verminderen, helderheid te vergroten en de klantbeleving structureel te versterken binnen je eigen ecommerce-omgeving.
Afhaakmomenten in checkout ontstaan vrijwel nooit door één enkele oorzaak. Meestal zijn het kleine fricties die zich opstapelen – in navigatie, categorie-indeling en landingspagina’s – en al lang voor checkout zorgen voor onduidelijkheid. In deze sessie laten we zien hoe een van de grootste farmaceutische merken van Nederland die knelpunten heeft aangepakt, terwijl het ecommerceplatform werd gemigreerd van maatwerk naar Shopware. Het vertrekpunt was een storefront die niet langer aansloot bij moderne verwachtingen op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en design. Navigatie maakte het lastig om snel te schakelen tussen landingspagina’s, categorieën en producten. Beperkte filteropties verminderden de vindbaarheid, terwijl nieuwe Europese toegankelijkheidsrichtlijnen een fundamenteel andere benadering van de frontend vereisten. In checkout zelf ontbrak overzicht: voortgang was onduidelijk en stappen waren moeilijk te volgen, wat het vertrouwen van klanten op het beslissende moment ondermijnde. Waarom haken klanten af in checkout – en wat vraagt het écht om dat op te lossen? In deze sessie ontleden we de concrete keuzes die zijn gemaakt in navigatie, frontend en checkout, leggen we uit waarom ze werkten en delen we de lessen die er echt toe doen. Je gaat naar huis met praktische inzichten om checkout-afhaak te verminderen, helderheid te vergroten en de klantbeleving structureel te versterken binnen je eigen ecommerce-omgeving.

Terug naar het overzicht

Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!

Laten we samen jouw uitdaging oplossen

Laat je inspireren door experts die hun kennis en ervaring delen om jou te helpen jouw uitdagingen te overwinnen. Ontvang praktische tips en strategieën waarmee je direct aan de slag kunt!
Gratis tickets